سیاسی

مرحوم حبیبی عاشق حق و عامل به اخلاق اسلامی بود

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: مرحوم حبیبی عاشق حق بود و رویکرد دینی داشت و مقید به احکام الهی بود.

جواد مقصودی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، به مناسبت دومین سالگرد درگذشت مرحوم محمدنبی حبیبی دبیرکل سابق حزب پیرامون شخصیت آن مرحوم به خبرنگار شما گفت: ایشان مردی با اخلاق، مؤدب، با جذبه و متواضع بود. در برخوردهایش گشاده‌رو بود. کسی را ندیدم که از صحبت‌های ایشان ناراحت یا دلخور شده باشد.

* عامل به اخلاق اسلامی

وی افزود: مرحوم حبیبی در تمامی زمینه‌های اخلاقی خودش را ساخته بود و عامل به اخلاق اسلامی بود. پا از حدود الهی بیرون نمی‌گذاشت و مردی اخلاقی و متخلق به اخلاق اسلامی بود.

این عضو شورای مرکزی حزب در خصوص ویژگی‌های کاری و تشکیلاتی مرحوم حبیبی مطرح کرد: آن مرحوم در مسائل تشکیلاتی بسیار دقت داشت و به حزب علاقمند بود، چون می‌دانست تشکیلات می‌تواند حرفش را در نظام بزند و جمعیت و گروه‌های اسلامی می‌توانند جلوی انحرافات را بگیرند و امر به معروف و نهی از منکر و جامعه را اصلاح کنند.

* مجری شورای مرکزی هستم

وی خاطرنشان کرد: مدیریت مرحوم حبیبی خیلی خوب بود و چارت تشکیلاتی داشت و از هر کسی که مسئول هر بخشی بود گزارش می‌گرفت و در شورای مرکزی مطرح کرد. ایشان مقید بود مصوبات شورای مرکزی را ابلاغ کند. بارها به این مسئله تأکید می‌کرد که من مجری شورای مرکزی هستم. ایشان خودکامگی نداشت و کاملاً تشکیلاتی به وظایفش عمل می‌کرد. همواره هم سفارش می‌کرد دوستان به وظایفشان عمل کنند.

مقصودی با اشاره به خاطره‌ای از مرحوم حبیبی مطرح کرد: در یکی از جلسات شورای مرکزی آن مرحوم گفت یکی از علما در باره نماز غفیله و فواید آن به من توصیه کردند. از آن موقع همیشه نماز غفیله را بعد از نماز مغرب می‌خوانم. در جلسه هم به این امر توصیه کرد. ایشان وقتی مطلبی ارزشمند را می‌شنید یا متوجه می‌شد یا می‌خواند به آن عمل می‌کرد.

وی در پایان گفت: مرحوم حبیبی عاشق حق بود و رویکرد دینی داشت و مقید به احکام الهی بود.
https://shoma-weekly.ir/87jO8n