سیاسی

مرحوم حبیبی دیدگاه باز اجتماعی داشت

دبیرکل فقید حزب موتلفه اسلامی آگاه به مسائل روز بود و حقیقتا با دید خیلی روشن فعالیت سیاسی می کرد و در این زمینه هم موفق ظاهر شد.مرحوم حبیبی دیدگاه باز اجتماعی داشت و برای بنده هم چنین دیدگاهی خیلی ارزشمند بود.

سال ۸۲ در قالب ائتلاف آبادگران ایران اسلامی وارد شورای شهر تهران شد و در همان مقطع هم با سازوکار وحدت نیروهای انقلاب همکاری داشت و همچنان این همکاری خود را ادامه می دهد، او که برادر شهید مصطفی چمران است و این روزها اکثر وقت خود را در بنیاد این شهید می گذراند سه دوره بر کرسی ریاست شورای شهر تکیه زد و در حال حاضر هم نایب رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب است.

او که به واسطه حضور در جلسات هم اندیشی نیروهای انقلاب با دبیرکل فقید حزب موتلفه اسلامی در ارتباط بود درباره ویژگی ها سیاسی مرحوم حبیبی، می گوید: همان ابتدا که شورای ائتلاف شکل گرفت وی در جلسات شرکت می کرد و حقیتا هم منظم شرکت می کرد و ایده و راهکار ارائه می داد.

این فعال سیاسی که ترجیح داد به بعضی از سوال ها هم پاسخ ندهد، مرحوم حبیبی را نمادی برای وحدت معرفی کرد.

متن گفتگو با مهدی چمران بدین شرح است:

دو سال از درگذشت محمد نبی حبیبی دبیرکل فقید حزب موتلفه اسلامی می گذرد، شما در جلسات با او برای همگرایی و ائتلاف نیروهای انقلاب شرکت می کردید، مهمترین ویژگی های بارز این مرحوم در عرصه سیاسی چه بود؟

دبیرکل فقید حزب موتلفه اسلامی آگاه به مسائل روز بود و حقیقتا با دید خیلی روشن فعالیت سیاسی می کرد و در این زمینه هم موفق ظاهر شد.مرحوم حبیبی دیدگاه باز اجتماعی داشت و برای بنده هم چنین دیدگاهی خیلی ارزشمند بود.

از فعالیت های او در جلسات هم اندیشی نیروهای انقلاب بگوید؟ خاطره ای و یا نکته ای در این باره دارید؟

او فرد تشکیلاتی و منظم بود و در جلسات شورای ائتلاف شرکت می کرد؛ به یاد دارم در ابتدایی که شورای ائتلاف شکل گرفته بود او خیلی منظم در جلسات حضور می یافت.

در این جلسات چه نکته ای توجه شما را به مرحوم حبیبی جلب می کرد؟

وی علاوه بر حضور در جلسات ایده و راهکارهای خود را هم مطرح می کرد و این موضوع هم حائز اهمیت بود.

به وحدت و راهکارهایی که از سوی وی در جلسات مطرح می شد اشاره کردید، از آنجا که او [مرحوم حبیبی] در مقطعی برای شکل گیری ائتلاف نیروهای انقلاب در انتخابات رایزنی ها و تلاش هایی را در قالب ائتلاف با احزاب و شخصیت ها انجام داده بود،این تلاش ها نشان دهنده آن نبود که برای مرحوم حبیبی وحدت یک اصل بود،شما فعالیت های او را جهت تحقق وحدت نیروهای انقلاب چگونه دیدید؟

بنده مطمئن بودم او برای وحدت و همگرایی نیروهای انقلاب تلاش می کرد، مرحوم حبیبی با روشن بینی و بدون تعصب فعالیت می کرد و همواره برای او وحدت یک اصل بود.

https://shoma-weekly.ir/x3OE8u