سیاسی

مرحوم حبیبی در همه عرصه‌ها اعم از اقتصادی، سیاسی، فرهنگی سربلند بود

در زندگی شخصی کاملاً مراعات حدود الهی را داشت علیرغم اینکه به دلیل موقعیت خود می‌توانست امکانات بسیاری برای خود فراهم کند ولی در محیط خانوادگی مراعات حدود خدا را می‌کرد و نمونه کاملی از یک فرد انقلابی بود و در همه عرصه‌ها اعم از اقتصادی، سیاسی، فرهنگی سربلند بود.

یحیی آل اسحاق- بعضی از اشخاص نمونه بارزی از پیروی از ائمه و اولیا و مردان الهی هستند و تلاش می‌کنند در زندگی خود از ایشان الگوی عملی بگیرند یکی از این افراد آقای حبیبی است. بزرگان دینی ما به آنچه می‌دانند و باور دارند عمل می‌کنند و علم، باور و عملشان هم‌جهت است. من با آقای حبیبی سال‌ها همراه بودم، در وزارتخانه و جاهای مختلف با یکدیگر همکاری عملی داشتیم و شناخت من از شخصیت ایشان این بود که آنچه می‌دانست باور داشت و به آن عمل می‌کرد .

وقتی سلاح به کمر بست

مرحوم حبیبی منشأ خدمات فراوانی بودند و این روحیه به ایشان جسارت و شجاعت در گفتار و کردار و تصمیم‌گیری داده بود و از عمق اعتقادات صحبت و عمل می‌کرد؛ چه درزمانی که استاندار فارس بود و چه در مقاطعی که فشارهای متعدد در اثر غائله عشایر و مانند آن وارد شده بود عملاً سلاح به کمر بست و به مبارزه و خواباندن آن غائله رفت.

منشأ خدمات ارزنده؛ از مترو تهران تا اقدامات فرهنگی

در استانداری مشهد نیز علیرغم فضای خاص استان خراسان، عمل و تصمیم و قاطعیتش گویای این مهم بود، همچنین زمانی که در شهرداری تهران بود و مصائب بسیاری متحمل شد و منشأ کارهای بزرگی نظیر مترو تهران و فاضلاب شهری و جمع‌آوری زباله‌ها شد.

در شیوه رفتارهای فرهنگی نیز خدماتی در اشاعه فرهنگ داشت، در وزارت بازرگانی نیز منشأ خدمات مناسبی بود. در حزب نیز در کسوت دبیر کل اقدامات شایسته‌ای برای توسعه و ساماندهی تشکیلات داشت.

ولایتمداری مقدم بر محافظه‌کاری

در مواضع خود در مسائل انقلابی بدون کوچک‌ترین محافظه‌کاری اقدام می‌کرد؛ همه این رفتارها بر محور شاخص ولایت بود گاهی می‌دیدم اظهارنظر خودشان مسیر دیگری بود ولی به محض اطلاع ازنظر رهبری با شهامت تمام اعلام می‌کرد اشتباه کرده است و خود را در مسیر ولایت‌فقیه قرار می‌داد.

سربلند در دو دنیا

در زندگی شخصی نیز کاملاً مراعات حدود الهی را داشت علیرغم اینکه به دلیل موقعیت خود می‌توانست امکانات بسیاری برای خود فراهم کند ولی در محیط خانوادگی مراعات حدود خدا را می‌کرد و نمونه کاملی از یک فرد انقلابی بود و در همه عرصه‌ها اعم از اقتصادی، سیاسی، فرهنگی سربلند بود.

https://shoma-weekly.ir/hcIFyQ