سیاسی

مرحوم حبیبی در تبعیت از روحانیت و مرجعیت ثابت قدم بود

مرحوم محمدنبی حبیبی در تمام ادوار مختلف انقلاب اسلامی نقش فعالی را در حمایت از امام(ره)، ولی فقیه و جمهوری اسلامی ایران ایفا کرده بود. همچنین او مانند مرحوم عسکراولادی در تبعیت از روحانیت و مرجعیت جدی بود و بدون اینکه در این مسیر تزلزلی از او مشاهده شود، در این مسیر ثابت قدم بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مرحوم حبیبی از شخصیت معتدلی برخوردار بود که کمتر کسی در میان سیاسیون همانند او از اعتدال فکری برخوردار بود.

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار هفته نامه شما، درباره شخصیت مرحوم محمدنبی حبیبی گفت: مرحوم محمدنبی حبیبی، شخصیتی مؤمن، انقلابی و از کسانی بود که از سال ها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در حمایت از امام خمینی (ره) بسیار فعال بود و همین هم موجب شد که مؤتلفه از یک مجموعه ای از تشکل های انقلابی به امر امام راحل تشکیل شد.

در تبعیت از روحانیت و مرجعیت ثابت قدم بود

وی افزود: مرحوم محمدنبی حبیبی در تمام ادوار مختلف انقلاب اسلامی نقش فعالی را در حمایت از امام(ره)، ولی فقیه و جمهوری اسلامی ایران ایفا کرده بود. همچنین او مانند مرحوم عسکراولادی در تبعیت از روحانیت و مرجعیت جدی بود و بدون اینکه در این مسیر تزلزلی از او مشاهده شود، در این مسیر ثابت قدم بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: مرحوم محمدنبی حبیبی در تمام انتخابات مختلف اعم از انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات مجلس شورای اسلامی، همیشه خدمت آیت الله مهدوی کنی می رسید و بر این نکته تأکید می کرد که هرقدمی را که جامعه روحانیت مبارز بخواهد بردارد، حزب مؤتلفه با آنها همراهی و همکاری خواهد کرد تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم.

از افراط و تفریط در عرصه سیاست پرهیز می کرد

مصباحی مقدم اظهار داشت: مرحوم حبیبی از شخصیت معتدلی برخوردار بود که کمتر کسی در میان سیاسیون همانند او از اعتدال فکری برخوردار بود و از افراط و تفریط در عرصه سیاست پرهیز میکرد و از این جهت همیشه می شد به او اعتماد کرد.

وی با اشاره به نفوذ مرحوم محمدنبی حبیبی در میان جریان های سیاسی کشور گفت: بعد از فوت مرحوم عسکراولادی، فردی که میتوانست از نقش و اثرگذاری بالایی در حزب مؤتلفه برخوردار باشد و جایگاه حزب مؤتلفه را در عرصه سیاست کشور حفظ کند، مرحوم حبیبی بود.

https://shoma-weekly.ir/yOn7TJ