سیاسی

مرحوم حبیبی ای کاش زنده بود و می دید که نظراتش اجرایی می شود

سجادی با بیان اینکه جامعه روحانیت مبارز، گروه مرجع است و در بین نیروهای اصولگرا، جایگاه بالایی دارد، گفت: مرحوم حبیبی خیلی تاکید می کرد که حتما ما باید با روحانیت مبارز همکاری داشته باشیم . در مقطع کنونی هم شورای وحدت با محوریت جامعه روحانیت طراحی شده است. ای کاش مرحوم حبیبی زنده بود و می دید که نظرات او دارد، اجرایی می شود.

سید کمال سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام رهبری در گفتگو با خبرنگار هفته نامه شما، با اشاره به دومین سالگرد دبیرکل فقید حزب موتلفه اسلامی، گفت: مرحوم حبیبی از ویژگی های خاص برخوردار بود. بسیار به فعالیت های تشکیلاتی علاقه داشت و تمام وقت خود را صرف فعالیت ها تشکیلاتی در حزب موتلفه کرد.

وی افزود: دبیران کل احزاب در کنار فعالیت اصلی، کار تشکیلاتی هم انجام می دهند، اما مرحوم حبیبی به صورت حرفه ای بر فعالیت تشکیلاتی متمرکز بود.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به اینکه مرحوم حبیبی بسیار منطقی و معتدل بود، اظهار داشت: او از اعضای فعال جبهه پیروان شناخته می شد و مسئولیت استانهای جبهه را نیز برعهده داشت و در این حوزه فعالیت های چشمگیری داشت.

سجادی با بیان اینکه جامعه روحانیت مبارز، گروه مرجع است و در بین نیروهای اصولگرا، جایگاه بالایی دارد، افزود: مرحوم حبیبی خیلی تاکید می کرد که حتما ما باید با روحانیت مبارز همکاری داشته باشیم . در مقطع کنونی هم شورای وحدت با محوریت جامعه روحانیت طراحی شده است. ای کاش مرحوم حبیبی زنده بود و می دید که نظرات او دارد، اجرایی می شود.

وی همچنین درباره تلاش های مرحوم حبیبی برای شکل گیری وحدت و همگرایی نیروهای انقلاب، خاطرنشان کرد: همواره مرحوم حبیبی سعی میکرد وحدت و انسجام در ادوگاه اصولگرایان محقق شود و هرگاه مطلع می شد در جایی نیاز به مذاکره است، دریغ نمی کرد و پیش قدم می شد. البته از حزب موتلفه با این سابقه طولانی که مورد عنایت حضرت امام خمینی(ره) هم واقع شده چنین انتظاری می رفت از این رو مرحوم عسکراولادی و نبی حبیبی را می توان منادی وحدت معرفی کرد.

جای او در جبهه پیروان خالی است

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به این سوال که چه خاطره ای از مرحوم حبیبی در جبهه پیروان دارید، گفت: مرحوم حبیبی در جبهه پیروان نطراتی ارائه می کرد که برخاسته از تجربه تشکیلاتی و ذهن فعال و منسجم او بود. بسیاری از مصوبات را او پیشنهاد می کرد و حقیقتا جای او در جبهه پیروان خالی است.

سجادی خاطره ای از مرحوم حبیبی روایت کرد و گفت: اختلافی در جبهه پیروان خط امام و رهبری در مازندران پیش آمده بود و من به همراه مرحوم حبیبی به ساری رفتیم [سفر یک روزه بود] صحبت های مرحوم حبیبی در آنجا آبی بر آتش بود و اختلافات را به وحدت تبدیل کرد.

وی در پاسخ به این سوال که فعالیت های حزب موتلفه را در این دو سال چگونه ارزیابی کردید؟گفت: دبیرکل کنونی حزب همان راه و مسیر مرحوم عسکر اولادی و حبیبی را دنبال می کند و خوشبختانه آقای بادامچیان نیز در جایگاه دبیرکل به خوبی ظاهر شده است.

https://shoma-weekly.ir/PlS5Jv