سیاسی

مرحوم حبیبی اعتقاد و ایمان کاملی به تشکل الهی حزب مؤتلفه اسلامی داشت

این عضو هیئت مؤسس حزب مؤتلفه اسلامی گفت: مرحوم حبیبی اعتقاد و ایمان کاملی به تشکل الهی حزب مؤتلفه اسلامی داشت و کمک‌های شایانی به حزب کرد.

علا میرمحمدصادقی، عضو هیئت مؤسس حزب مؤتلفه اسلامی به مناسبت دومین سالگرد درگذشت مرحوم محمدنبی حبیبی دبیرکل سابق حزب پیرامون شخصیت و اقدامات آن مرحوم به خبرنگار شما گفت: مرحوم حبیبی مدیر برجستهای بود که در دستگاههای دولتی فعال بود، بهخصوص زمانی که به عنوان شهردار تهران انتخاب شد و خدماتی به شهر تهران ارائه کرد، منتهی چون تربیت خانوادگی و مذهبی بودنشان رجحان داشت بر اینکه کار دولتی انجام دهند به صندوق اندوخته جاوید و سازمان اقتصاد اسلامی و بعد حزب مؤتلفه اسلامی پیوست.

وی افزود: اعضای حزب مؤتلفه اسلامی به خاطر حسن نیت و عملکرد خوب مرحوم حبیبی تصمیم گرفتند ایشان را به دبیرکلی انتخاب کنند. ایشان با نهایت صمیمیت این سمت را قبول کرد.

این عضو هیئت مؤسس حزب به پشتکار فوقالعاده و تلاش غیر قابل وصف مرحوم حبیبی در سر و سامان دادن به تشکیلات حزب مؤتلفه اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: شاهد بودم مسافرتهای متعددی به شهرستانها و نقاط دور افتادهای که احیاناً همفکرانی در آن مناطق داشت میکرد و برای ایجاد تشکل و انسجام آن افراد تلاش میکرد. البته تلاشهای ایشان نتیجهبخش بود و ثمر میداد.

وی تصریح کرد: تواضع مرحوم حبیبی و دوری از مسائل مادی غیر قابل وصف بود. ایشان خالصانه کار میکرد و از جان و دل مایه میگذاشت و تلاش میکرد و هیچگونه چشمداشتی نداشت.

میرمحمدصادقی گفت: مرحوم حبیبی علاوه بر دبیرکلی همواره با رأی بالا جزو نفرات اول شورای مرکزی حزب انتخاب میشد.

وی مطرح کرد: اگر دستگاههای دولتی یا شخصیتها با حزب مؤتلفه اسلامی مخالفتی میکردند یا برایشان سوء تفاهمی پیش میآمد مرحوم حبیبی خودش را موظف میدانست حتماً با آن شخص یا اشخاص تماس بگیرد و رفع سوء تفاهم کند. یادم نیست ایشان در جلسهای شرکت کرده باشد و افرادی که با ایشان جلسه داشتند از استدلالات آن مرحوم قانع نشوند.

این عضو هیئت مؤسس حزب مؤتلفه اسلامی اظهار کرد: مرحوم حبیبی اعتقاد و ایمان کاملی به تشکل الهی حزب مؤتلفه اسلامی داشت و کمکهای شایانی به حزب کرد.

* سرمایه بزرگی را از دست دادیم

وی افزود: وقتی مؤتلفه اسلامی دچار مشکل مالی میشد ایشان وظیفه خودش میدانست به افراد مختلف رو بیندازند و از آنها کمک بخواهند و چون فرد آبرومندی بود افراد کم و بیش حرفشان را میشنیدند.

میرمحمدصادقی در پایان گفت: وجود مرحوم حبیبی در درجه اول برای حزب مؤتلفه اسلامی و بعد نظام جمهوری اسلامی ایران بسیار ذیقیمت بود. با فوت ایشان سرمایه بزرگی را از دست دادیم.

https://shoma-weekly.ir/PZrdQv