سیاسی

مرحوم حبیبی از نوجوانی مقید به خواندن نماز شب بود

ایشان به معنای واقعی متدین بود. تمام مسائل مذهبی چه واجبات و چه مستحبات را از جوانی رعایت می‌کرد. مادرم تعریف می‌کرد ایشان از دوران دبیرستان مقید به خواندن نماز شب بود. همچنین مقید به خواندن نماز اول وقت بود و مراقبت می‌کرد.

حبیبالله حبیبی برادر مرحوم حبیبی به مناسبت دومین سالگرد درگذشت مرحوم محمدنبی حبیبی دبیرکل سابق حزب مؤتلفه اسلامی پیرامون آن مرحوم به خبرنگار هفتهنامه شما گفت: ایشان به معنای واقعی متدین بود. تمام مسائل مذهبی چه واجبات و چه مستحبات را از جوانی رعایت میکرد. مادرم تعریف میکرد ایشان از دوران دبیرستان مقید به خواندن نماز شب بود. همچنین مقید به خواندن نماز اول وقت بود و مراقبت میکرد.

وی افزود: ولایتمداری و اطاعتپذیری از ولیفقیه از خصوصیات برجسته ایشان بود.

برادر مرحوم حبیبی پیرامون اطاعتپذیری محمدنبی حبیبی از ولیفقیه به خاطرهای از دیدار آن مرحوم با امام(ره) اشاره و مطرح کرد: موقعی که مرحوم حبیبی استاندار فارس بود وقتی غائله استان فارس پیش آمد، ایشان گفت لازم بود با امام(ره) ملاقات کنم. ایشان با امام(ره) ملاقات کرد و بعد از اینکه مسائل را بیان کرد و امام(ره) راهنماییهای لازم را کرد، موقعی که میخواست بیرون بیاید امام(ره) به اخوی گفت آقای حبیبی! لباس تنتان شیک است، ولی سعی کنید از این به بعد آستینش بلند باشد. البته لباس ایشان آستین کوتاه نبود. اخوی گفت همین سخن امام(ره) باعث شد هر چه لباس مشابه آن داشتم کنار بگذارم و هر چه لباس دوختم آستینش را بلند گرفتم.

وی توجه ویژه زندهیاد حبیبی را به حفظ و دقت در بیتالمال از دیگر خصوصیات آن مرحوم دانست و خاطرنشان کرد: ایشان از بیتالمال سوء استفاده که هیچ، ما حتی ندیدیم ایشان ذرهای از بیتالمال استفاده کند. در مقطعی که اخوی معاون آلاسحاق وزیر بازرگانی بود، یک روز نزدیک ظهر به دفترشان رفتم و ایشان گفت نماز را بخوان و ناهار بخور و بعد برو. یادم هست به دفترشان زنگ زد و به مسئول دفترشان گفت غذای اضافهای که به اتاقم آمده است در حسابم یادداشت کن. به من گفت من این غذای اضافه را به قیمت روز حساب میکنم و پولش را به حساب اداره میریزم. نه الان، از اول انقلاب هر سمتی داشتم همیشه آخر هر ماه بخشی از حقوقم را به آن اداره اختصاص میدهم و قدری از پول را به حساب اداره میریزم تا مدیون آن اداره نباشم.

حبیبی با اشاره به جدیت مرحوم حبیبی در کار مطرح کرد: پست و مقام برای اخوی مهم نبود. ایشان به مسئولیتهایی که به عهده میگرفت به عنوان پست و مقام نگاه نمیکرد. ایشان میگفت اگر در ادارهای مشغول کار باشم و بدانم کارم برای جمهوری اسلامی منفعت دارد اصلاً برایم مهم نیست مدیرکل آنجا باشم یا آبدارچی.

https://shoma-weekly.ir/hfvaHf