سیاسی

مرحوم حبیبی از زمان استراحتش برای خدمت می‌زد

مهماندوست گفت: در مسئولیت‌های مختلفی که به عهده داشت و با ایشان همکاری داشتیم از نزدیک می‌دیدم که ایشان در شبانه‌روز حداقل شانزده ساعت کار می‌کرد و از زمان استراحتش برای خدمت می‌زد. حتی مدتی که در شهرداری کار می‌کرد یک بار پایش شکست و با همان پای شکسته سر کار حاضر ‌شد و خدمت ‌کرد.

محمد مهماندوست، دبیر ورامین حزب مؤتلفه اسلامی و از دوستان قدیمی مرحوم حبیبی به مناسبت دومین سالگرد درگذشت مرحوم محمدنبی حبیبی دبیرکل سابق حزب مؤتلفه اسلامی پیرامون آن مرحوم به خبرنگار شما گفت: ایشان از جوانی فردی متدین، شایسته، متین و معتقد بود. از نظر اخلاقی در ردههای بالایی بود. تا آخر عمرش هم لایتغیر بود. حتی فوت آن مرحوم در ایام عزاداری حضرت فاطمهزهرا(س) اتفاق افتاد و خودش صاحب مجلس بود. از نظر اخلاق و رفتار واقعاً نمونه بود.

وی خاطرنشان کرد: من در مسئولیتهای مختلف خدمتشان بودم، نظیر شهرداری تهران، شورای نگهبان و وزارت بازرگانی. وقتی ایشان میخواست وارد حزب مؤتلفه اسلامی شود با ما مشورت کرد.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی در ورامین به ارتباط خانوادگی خود با مرحوم حبیبی اشاره و اظهار کرد: ایشان در خانواده هم از نظر اخلاق، رفتار و کردار شایسته و پسندیده اسلامی، معروف بود.

وی از زندهیاد حبیبی به عنوان فردی وارسته و سیاستمدار الهی و ولایی یاد و تأکید کرد: او سیاستباز نبود و خدمات خالصانه و بزرگی به جمهوری اسلامی ایران کرد. هیچ چیزی برای خودش نخواست.

مهماندوست اشاره کرد: در مسئولیتهای مختلفی که به عهده داشت و با ایشان همکاری داشتیم از نزدیک میدیدم که ایشان در شبانهروز حداقل شانزده ساعت کار میکرد و از زمان استراحتش برای خدمت میزد. حتی مدتی که در شهرداری کار میکرد یک بار پایش شکست و با همان پای شکسته سر کار حاضر شد و خدمت کرد.

مدیران زیادی را تربیت کرد

وی با اشاره به مدیریت قوی مرحوم حبیبی مطرح کرد: آن مرحوم مدیران زیادی را تربیت کرد که آنها در خیلی جاها خدمت میکردند. عدهای از آنها بازنشسته شدهاند و عدهای همچنان مشغول هستند.

دوست مرحوم حبیبی به شوخطبعی آن مرحوم اشاره کرد و گفت: اهل تفریح البته بهطور محدود بود. بعضی جاها را خانوادگی میرفتیم.

وی در پایان به تبعیت زندهیاد حبیبی از ولایت فقیه تأکید و خاطرنشان کرد: مرحوم حبیبی مشتاق مقام معظم رهبری و مطیع فرامین ایشان بود. ایشان تعریف میکرد که یک بار به مرحوم سید احمد خمینی گفتم اگر آقای خامنهای به من بگویند سر بچهات را لب باغچه بگذار و ببر من این کار را میکنم. تا این حد محکم تابع ولایت فقیه بود.
https://shoma-weekly.ir/F5yOnW