سیاسی

مراقب دام اتاق فکر اصلاح طلبان باشید

تیترها و واکنش‌های روزنامه‌های دوم خردادی حکایت از کلید زدن یک پروژه دارد. از این نوع پروژه‌ها در ایام انتخابات طی سه دهه گذشته همواره برای مظلوم‌نمایی یک طرف رقابت تدارک دیده می‌شد. اصولگرایان باید هوشیار باشند و در دام طراحی‌های اتاق فکر اصلاح‌طلبان برای مشوه کردن فضای رقابت نیفتند. از سوی دیگر دولت هم باید مراقبت کند تا کسانی که مقدمات فتنه 88 را تدارک دیدند در انتخابات آتی مسئله‌ساز نشوند.
دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با گرامیداشت هفته بسیج گفت: بسیج ضامن استقلال و امنیت ملی است.

به گزارش روابط عمومی حزب مؤتلفه اسلامی، محمد نبی حبیبی که در پایان نشست دبیران این حزب سخن میگفت، افزود: میوه شجره طیبه بسیج را امروز در عراق، سوریه، یمن و ... می بینیم اگر بسیج مردمی در این کشورها نبود تروریسم همه چیز را نابود کرده بود.

بسیج ضامن استقلال و امنیت ملی

حبیبی تصریح کرد: بسیج مردمیترین نهاد و نماد مقاومت است. تداوم انقلاب و تحقق ارزشهای الهی در جامعه ما منوط به حیات طیبه بسیج است.

وی افزود: امروز بسیج باید با کادرسازی و تربیت صحیح جوانان آنان را برای عبور از گذرگاه بزرگ و پیچ مهم تاریخ معاصر آماده کند.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به برگزاری رزمایش بزرگ الی بیتالمقدس با حضور 120 گردان رزمی بسیج اظهار داشت: برگزاری مانور الی بیتالمقدس نشانه اقتدار و امنیت ملی است. ما این اقتدار را مدیون بسیج و نیروهای مسلح میدانیم. امروز 2000 گردان بسیجی آماده دفاع از کشور هستند و این واقعا غرورانگیز است.

حادثه پاریس؛ آغاز دوره بازگشت تروریستها  به وطن

وی پیروزیهای ارتش عراق و سوریه را در غلبه بر تروریسم ستود و بیان داشت: امروز غرب باید فکری برای بازگشت تروریستها به موطن اصلی خود بکند. عراق و سوریه موطن اصلی تروریستها نیست.

حبیبی با اشاره به عملیات تروریستی در پاریس گفت: حوادث پاریس نمونهای از بازگشت تروریستها به اوطان اصلی خودشان است. غرب به ویژه اروپا باید فکری برای امنیت شهروندان خود بکند. اعلام حکومت نظامی و محدودکردن آزادیهای سیاسی دردی را دوا نمیکند. غرب باید در حمایت از تروریسم به ویژه روابط با کشورهای حامی تروریسم همانند ترکیه، عربستان و قطر تجدید نظر کند.

مطالبه گری شرم آور حامی تروریسم

وی با اشاره به تصویب قطعنامه شرمآور در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل علیه ایران تصریح کرد: عربستان که از حامیان تروریسم است و حکومت در این کشور هیچ نمادی از آزادی و دموکراسی ندارد قطعنامهای را در مورد نقض حقوق بشر در سوریه پیشنهاد میکند و این قطعنامه رای میآورد. این یک حرکت شرمآور است. عربستان 4 سال است با صدور تروریست و سلاح به سوریه یک حکومت قانونی را میخواهد سرنگون کند.

وی افزود: عربستان مدتهاست با بمباران وحشیانه از یک رئیس جمهور فراری در یمن دفاع میکند و مردم یمن را قتلعام میکند. او خود بزرگترین ناقض حقوق بشر و حامی تروریسم است چگونه قطعنامه پیشنهادی این کشور رای میآورد. نمایندگیهای غرب در سازمان ملل که به این قطعنامه رای دادهاند حداقل برای دفاع از شهروندان خود که زیر تیغ تروریستها هستند فکری بکنند.

قطعنامههای بیمصرف ادامهدار

وی همچنین با اشاره به قطعنامه تکراری و پیشنهادی کانادا علیه ایران گفت: ایران بارها گفته است به این قطعنامههای شرمآور و تکراری وقعی نمینهد.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله اجرای برجام اشاره کرد و گفت: کلیه اقدامات ایران در مورد برجام باید به تصویب هیئت نظارت بر اجرای برجام برسد. تا برای ملت اطمینان حاصل شود که 1+5 به تعهدات خود عمل میکند.

وی افزود: حل پی ام دی شرط اساسی ایران برای بازطراحی رآکتور اراک است و تا موقعی که این مسئله حل نشده است نباید کمترین اقدام در این باره صورت گیرد.

دولت مانع این تجاوزات شود

حبیبی در مورد ابلاغ سیاستهای کلی محیط زیست از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: با اجرای سیاستهای کلی محیط زیست باید یک انقلاب و تحول عظیم را در این حوزه شاهد باشیم.

امروز تخریب محیط زیست باید یک جرم تلقی شود. مردم جنوب کشور از گرد و غبار و ریزگردها واقعا در رنج هستند که باید حل شود. مسئله پسماندها و پسابها فوقالعاده مهم است. گسترش اقتصاد سبز و نهادینه سازی فرهنگ و اخلاق زیستمحیطی که رهبر انقلاب در ابلاغیه خود مطرح فرمودند باید مورد دقت قرار گیرد. امروز ما در فضای محیط زیست با یک جماعتی روبه رو هستیم که به دریاخواری، زمینخواری، مرتع خواری و... عادت کردهاند این تجاوز به محیط زیست است.دولت باید بر اساس سیاستهای ابلاغی به این تجاوزات خاتمه دهد.

پروژه مظلومنمایی فتنهگران

وی همچنین در مورد ادعای رسانههای اصلاحطلب در خصوص بر هم زدن گردهمایی اصلاحطلبان در قرچک ورامین بیان داشت: تیترها و واکنشهای روزنامههای دوم خردادی حکایت از کلید زدن یک پروژه دارد. از این نوع پروژهها در ایام انتخابات طی سه دهه گذشته همواره برای مظلومنمایی یک طرف رقابت تدارک دیده میشد. اصولگرایان باید هوشیار باشند و در دام طراحیهای اتاق فکر اصلاحطلبان برای مشوه کردن فضای رقابت نیفتند. از سوی دیگر دولت هم باید مراقبت کند تا کسانی که مقدمات فتنه 88 را تدارک دیدند در انتخابات آتی مسئلهساز نشوند.

اربعین مانور ستمستیزی

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در پایان با اشاره به راهپیمایی عظیم اربعین گفت: اربعین میعادگاه انسانهای آزاده از سراسر جهان و به ویژه مسلمان و شیعیان عالم است. راهپیمایی اربعین هر سال با شکوهتر از سال پیش انجام میشود و نوعی مانور قدرت طرفداران عدالت علیه ستم و ستمپیشگی است.وی افزود: این همایش نوعی قدرتنمایی در برابر ستمگران تاریخ و ستمپیشگان تاریخ معاصر است.

حبیبی با تشکر از مسئولان امر در ایجاد تسهیلات برای مردم جهت حضور در این مانور مقدس اظهار داشت: راهپیمایی اربعین اکنون تبدیل به یک پدیده شده است. جهان این پدیده را زیر ذرهبین دوربینها و نزدیکبینهای خود دارد. آنچه در مسیر این راهپیمایی به نمایش در میآید همه خوبیها و خیرات و زیباییهای عالم است که در کلماتی چون فداکاری، وفای به عهد، ایثار، از جان گذشتگی، شجاعت، ستمستیزی و عدالتورزی قابل تفسیر است. دعا میکنیم که با عنایات ویژه الهی راهپیمایی اربعین امسال نیز با شکوه حداکثری صورت پذیرد.
https://shoma-weekly.ir/vGD5xb