سیاسی

مراقبت بیشتر در اختتامیه انتخابات نهم

عسگراولادی: از مواضع جبهه متحد برای دور دوم انتخابات دفاع می‌کنیم.


دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید کرد: از مواضع جبهه متحد برای دور دوم انتخابات دفاع می‌کنیم.
حبیب‌الله عسگراولادی در نشست دبیران استان‌های حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: باید کوشش کرد تا در مرحله دوم انتخابات کوتاهی‌های اتفاق افتاده در دور اول تکرار نشود.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: در برخی استان‌ها به ویژه در شهر تهران در دور اول انتخابات از سوی جبهه پایداری حملات مختلفی علیه جبهه متحد صورت گرفت، این حملات حتی به جامعه روحانیت مبارز و آیت‌الله یزدی و مهدوی‌کنی نیز اصابت کرد.
عسگراولادی خواستار عدم پاسخ گفتن جبهه متحد به عملکرد جبهه پایداری شد و تاکید کرد: وحدت در اصولگرایان در دور دوم انتخابات ملاک است و کاری به نامزدهای جبهه پایداری و ایستادگی نداریم. دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان این‌که «آیت‌الله یزدی و مهدوی‌کنی از لیست جبهه متحد در دور دوم انتخابات مجلس نهم حمایت کرده‌اند» گفت: وقتی می‌گوییم نوباوه و نبویان از جبهه پایداری می‌توانند در جبهه متحد حضور داشته باشند به معنای این است که نمی‌خواهیم برخورد حذفی کنیم و تصمیم به وحدت داریم. وی با بیان این‌که « اختتامیه انتخابات نهم باید با مراقبت بیشتری انجام شود» گفت: انتخابات نهم مجلس، این مجلس را به اکثریت اصولگرا مبدل خواهد کرد و با ارزیابی نتایج انتخابات دور اول و ارزیابی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم به طور قطع می‌گویم که 81 ـ 82 درصد کرسی‌های مجلس نهم در اختیار اصولگرایان است و این یعنی مجلس اصولگرا.
عسگراولادی در عین حال مجلس نهم را با فراز و فرودهایی روبرو دانست و افزود: از ابتدا درخواست کردم رقابت‌ها نباید حذفی و با دید حق و باطل انجام شود بلکه تاکید کردم باید هر کسی را که مردم انتخاب کردند به عنوان نماینده همه ملت بدانیم و برخی به دلیل رای نیاوردن نامزدهایشان جوری رفتار نکنند که نامزدهای راه یافته به مجلس نمایندگان آنان نیستند. دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان این‌که «در جبهه‌های متحد، پایداری و ایستادگی، اصولگرایی حاکم است» گفت: حتی اصلاح‌طلبانی که تایید صلاحیت شده‌‌اند، برخی اصول را به طور جد قبول دارند و در برخی اصول با آنان اختلاف برداشت داریم.
وی با اشاره به موفقیت مذاکرات استانبول گفت: موفقیت در این مذاکرات قطعا تنها به مذاکره‌کنندگان بستگی نداشته است بلکه انتخابات دور اول مجلس، حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن و موضع‌گیری‌های شفاف مقام معظم رهبری در این موفقیت‌ حائز اهمیت است. عسگراولادی با اشاره به تغییر حوزه 1+5 در مذاکرات استانبول گفت: بنا بر قولی از رییس‌جمهور آمریکا، پنج مطلب از سوی رهبری بیان شده است که مورد توجه کشورهای غربی قرار گرفته است؛ اول خلاف شرع دانستن ساخت بمب اتم از سوی ایران و پافشاری بر عدم حرکت ایران به سمت تولید بمب هسته‌یی اوباما را به این فکر فرو برد که به این اصرار ایران توجه کند.
وی افزود: دومین مطلب این است که اوباما از تلاش آمریکا برای تامین منافع این کشور سخن گفته و تاکید کرده است با هیچ کشوری دشمنی ندارد مگر آن‌که کشوری بخواهد با آمریکا دشمنی کند. دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری خطاب به جبهه متحد و مردم توصیه کرد: رای دهندگان در دور دوم انتخابات مجلس به تمامی نامزدهای حاضر در لیست جبهه متحد رای دهند و مثل دور اول به صورت گزینشی با این لیست برخورد نکنند چراکه این برخورد در دور اول موجب ریزش آرای نامزدها شد، رقابت‌ها نباید حذفی انجام شود.
عسگراولادی در عین حال تصریح کرد: از جانب رهبری و بزرگان نظام سفارش‌های زیادی دال بر جذب حداکثری شد ولی بسیاری در انتخابات برخورد حذفی کردند و سعی داشتند انتخابات را محل تنازع جلوه دهند و این نشان دهنده این است که سعه صدر لازم که موثرترین وسیله برای اداره کشور است را ندارند.
دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری همچنین در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران گفت: حکمیت حداد و توکلی برای انصراف مرتضوی از حضور در محل کارش زمانی قابل پذیرش است که طرفین اختلاف به حکمیت پایبند باشند.
عسگراولادی با بیان این‌که «باب حکمیت تازه باز نشده است» اظهار کرد: موضوع حکمیت، اصالت دارد به شرط آن‌که طرفین اختلاف حکم را بپذیرند، نه این‌که فرد حکم خود را حکم بین دو طرف بداند، اگر حکمیت خواسته دو طرف اختلاف باشد این فرد می‌تواند حکمیت کند.
عسگراولادی خاطرنشان کرد: موافقت یا مخالفت بنده با حکمیت موضوعیت ندارد بلکه دو طرف اختلاف باید به موضوع حکمیت پایبند باشند.

 

https://shoma-weekly.ir/xpabXV