سیاسی

مذاکره با آمریکا سودی برای اسلام و انقلاب ندارد

کسانی که مثل آقای هاشمی ضرورت مذاکره با آمریکا را اعلام می کنند، فراموش کرده اند که آمریکا در طول سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی چند کودتا و حمله نظامی علیه ایران مانند ماجرای نوژه و طبس را طراحی و اجرا کردند؟


حبیبی ادامه داد: پس از کودتای 28 مرداد جنایات رژیم پهلوی ادامه پیدا کرد و آمریکا در تمام آن جنایات شریک است. نباید فراموش کرد که در سالهای 56 و 57 که دهها هزار نفر در تظاهرات منجر به پیروزی انقلاب علیه رژیم پهلوی در کشور ما انجام دادند، رژیم پهلوی با پشتوانه آمریکا آنها را به شهادت رساند.
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به موضوع قطع رابطه با آمریکا خاطر نشان کرد: اگر بحث قطع رابطه با آمریکا مطرح باشد در سال اول انقلاب ، آمریکایی ها اعلام قطع رابطه یک طرفه با ایران کردند و واقعا کسانی که مثل آقای هاشمی ضرورت مذاکره با آمریکا را اعلام می کنند، فراموش کرده اند که آمریکا در طول سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی چند کودتا و حمله نظامی علیه ایران مانند ماجرای نوژه و طبس را طراحی و اجرا کردند.
وی افزود: آمریکا باعث تحریم اقتصادی دهها ساله علیه ایران بوده است و به تحریم از طرف کشور خود اکتفا نکردند بلکه سعی کرده اند کشورهای دیگری را نیز در این جرم شریک کنند و ما سئوال مان از آقای هاشمی این است که آیا واقعا آمریکا از ادامه توطئه ها و جنایاتی که تا به حال علیه ایران مرتکب شده پشیمان گشته است؟
حبیبی با تاکید بر اینکه آمریکا به آنچه که علیه انقلاب و ایران عمل نکرده نتوانسته نه اینکه نخواسته باشد بیان داشت: سئوال ما از آقای هاشمی و همفکران ایشان در این رابطه این است که آیا فراموش کرده اند که جرج بوش رئیس جمهور سابق آمریکا بعد از 11 سپتامبر به صراحت اعلام کرد که درآغاز جنگ صلیبی مجدد هستیم.
وی ادامه داد: آیا آقای هاشمی فراموش کرده که برخی از سردمداران غرب حدود 2 سال پیش اعلام کردند که در افغانستان مشغول جنگ صلیبی هستیم ، طرفداران مذاکره با آمریکا فراموش کرده اند که بوش در ماههای آخر ریاست جمهوری در مسافرتی به کویت و در مصاحبه رسمی و علنی اعلام کرد که با اسلام وارد جنگ ایدئولوژیک شده ایم.
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت: تقابل با اسلام حرف جدیدی نبود که جرج بوش در اواخر دوره ریاست جمهوری اعلام کرد بلکه شورای روابط خارجی آمریکا در سالهای اولیه انقلاب رسما اعلام کرد که قرن 21 قرن تقابل اسلام و تمدن غربی است و ما از آقای هاشمی سئوال می کنیم آیا بزرگترین و جدی ترین پشتیبان رژیم غاصب صهیونیستی آمریکا نیست؟ و سران آمریکا و برخی غربی ها در ماجرای فتنه 88 و ماجراهای مربوط به این فتنه رسما و صریحا از فتنه گران پشتیبانی نکردند؟
حبیبی در ادامه با بیان اینکه این تذکر را به آقای هاشمی و همفکران ایشان می دهیم که مذاکره با آمریکا برای آمریکایی ها موضوعیت دارد تاکید کرد: آمریکایی ها طالب مذاکره با ایران هستند تا بعد از این مذاکره به مردم به پا خواسته در منطقه که با شعارهای اسلامی ، شعارهای ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی کار خود را آغاز کردند و ادامه می دهند به آنها اعلام کنند که ایران بعد از 30 سال پشیمان شده و شما تا دیر نشده اعلام پشیمانی کنید.وی در پایان اظهار داشت: مطرح کردن موضوع مذاکره با آمریکا در حال حاضر برای آمریکایی ها بسیار مفید و برای کشورهای منطقه و اسلام و انقلاب بسیار بسیار مضر است و ما به عنوان مخالف جدی مذاکره با آمریکا دلایل گوناگون دیگری هم داریم که در وقت خود اعلام می کنیم.

اقتصاد مردمی
 متضمن تولید ملی است

محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به شعار سال 91 و ضرورت بسیج ملی برای تحقق شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی گفت: ‌اقتصاد مردمی متضمن تولید ملی است.

نگاه دقیق به بازار داخلی و بازار جهانی داشته باشیم
به گزارش روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی وی که در پایان نشست دبیران این حزب سخن می گفت، افزود: باید یک نگاه دقیق به بازار داخلی و بازار جهانی داشته باشیم تا تکلیف تولید ملی را مشخص کنیم.

ضرورت ایجاد رقابت سالم و آزاد اقتصادی
حبیبی تصریح کرد: تعیین تکلیف تولید ملی منوط به ارتقاء کیفیت و ارتقاء کیفیت منوط به ایجاد رقابت سالم و آزاد اقتصادی است.

اقتصاد مردمی
 با اجرای اصل 44
وی ادامه داد: همه مقررات لازم برای ایجاد رقابت اقتصادی در "قانون اجرای سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی" پیش بینی شده است. اگر این قانون خوب عملیاتی شود اقتصاد ایران میل به یک اقتصاد مردمی خواهد داشت و از اقتصاد دولتی فاصله می گیرد.
امیدواریم دولت در تحقق
 شعار تولید ملی توفیق یابد
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی خطاب به رئیس جمهوری تاکید کرد: ‌ما از دولت به طور جدی می خواهیم در اجرای اصول مربوط به قانون اساسی که در فصل چهارم به تفصیل آمده و به ویژه اصل 44 اهتمام ویژه داشته باشد. ما امیدواریم دولت در سال 91 در تحقق شعار تولید ملی همانند موفقیت در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها توفیق یابد.
‌کشور باید از مالیات حاصل
 از تولید ملی مدیریت شود
حبیبی بیان داشت: ‌کشور باید از مالیات حاصل از تولید ملی مدیریت شود و این عملی است. ما ثروت حاصل از تولید نفت خام را باید برای راه اندازی چرخ تولید ملی بکار بریم. با این رویکرد هم تورم مهار خواهد شد و هم اشتغال مولد ایجاد شود.
وجود تعطیلات فراوان لطمه اساسی
 به تولید ملی است

وی افزود :‌اگر سال جاری تولید ملی است باید یک سال پر تلاش توام با کار مفید باشد. وجود تعطیلات فراوان لطمه اساسی به تولید ملی است. مجلس و دولت باید همکاری کنند و به طور جدی تعطیلات را کاهش دهند.
تغییراتی در جهت افزایش رفاه ملی
 در حال شکل گیری است

حبیبی با اشاره به افزایش تولید ناخالص ملی در سال گذشته اظهار داشت: آمارها نشان می دهد تغیراتی در جهت افزایش رفاه ملی در حال شکل گیری است.
وی ادامه داد: افزایش سفرهای نوروزی و سایر سفرهای زیارتی و تفریحی علامت خوبی است، گرچه علامت جامعی نیست.
تاثیر پیش بینی دقیق در آمدها
و برآورد هزینه های بودجه 91 در تولید ملی

حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بودجه سال 91 خاطر نشان کرد: اهتمام به تولید ملی باید پیش بینی در آمدها و برآورد هزینه های بودجه سال آینده خود را نشان دهد. اگر قرار است در اعداد و ارقام ارائه شده تغییراتی حاصل شود حتما این کار باید انجام گیرد مجلس با همکاری دولت باید با دقت این کار را انجام دهد.
‌مردم بی صبرانه منتظر حکم عادلانه
 در مورد مفسدان اقتصادی

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از اظهارت خود با اشاره به سرعت یافتن محاکمه باند فساد بانکی گفت: ‌مردم بی صبرانه منتظر حکم عادلانه در مورد مفسدان اقتصادی هستند. اجرای سریع احکام دادگاه درسالم سازی محیط اقتصادی موثر است. باید دست مفسدین را از فضای کسب و کار قطع کرد تا کسانی که واقعا ایمان به پیشرفت کشور دارند و دلشان برای انقلاب و مردم می سوزد رشد کنند.

خاورمیانه به سمت اسلامی شدن
 و تقویت خط مقاومت

وی همچنین در خصوص تحولات منطقه اظهار داشت:‌منطقه خاورمیانه به سمت اسلامی شدن و تقویت خط مقاومت پیش می رود.

ترکیه از میزبانی دشمنان سوریه
بهره ای نمی برد

حبیبی با اشاره به تلاش های آمریکا در برهم زدن امنیت سوریه تصریح کرد: طرحهای آمریکایی در سوریه که ریشه در تروریسم دارد به ثمر نمی رسد و ترکیه هم از میزبانی دشمنان سوریه بهره ای نمی برد. ملت ایران با هر نوع طرح آمریکایی در هر نقطه از منطقه و در سوریه مخالف است.
آمریکائیها و همپیمانان شان
 از توهم خارج شوند

وی تاکید کرد: اتفاقی که در منطقه اسلامی خاورمیانه می افتد با آرزوی آمریکائیها و همپیمانان شان تطبیق ندارد، آنها باید از توهم خارج شوند و تسلیم واقعیت های پیش رو باشند.
رفتار سلب کننده اعتماد ترکیه
دبیر کل موتلفه اسلامی در پایان با اشاره به میزبانی اسلامبول برای دشمنان جبهه مقاومت تصریح کرد: ‌انجام مذاکرات هسته ای ایران با 1+5 قطعا نمی تواند در کشوری که اینگونه رفتار سلب کننده اعتماد داشته برگزار شود و مناسب است برای مکان مذاکرات به دیگر نقاط جغرافیایی توجه شود.


https://shoma-weekly.ir/RwMF79