سیاسی

مدعیان ضرورت کار فرهنگی برای حجاب چرا ساکتند؟

چرا قانون حجاب و عفاف در این دولت و دولت‌های گذشته اجرا نشده و نمی‌شود درحالی‌که در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب‌ شده و آیا غیر از این است که برای رأی چند روشن‌فکر غرب‌زده که هنگامی به خارج از کشور می‌روند کشف حجاب می‌کنند و با صحنه‌های بسیار مستهجن خودشان را عرضه می‌دارند باید قانونی که از ضرورت اسلام است در جامعه اسلامی ما مسکوت بماند.
حجت‌الاسلام محمد خرسند عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی از حضور عموم مردم این شهرستان در بزرگداشت لیالی قدر که حضور جوانان در آن‌ها بسیار مشهود بود تقدیر کرد.

وی گفت: روز قدس روز اسلام است و به‌خاطر اینکه فلسطین اولویت نخست امت اسلامی است در صدر مطالبات امت اسلام قرار دارد و روز قدس متعلق به تمام محرومان عالم ازجمله ملت سوریه، بحرین و مردم مظلوم یمن است اما استکبار حفظ حرمت ماه رمضان را نیز نکرد درصورتی که در دوران مشرکان، ماه‌های حرام جنگ تعطیل می‌شد.

خرسند اضافه کرد: آل سعود که درواقع آل یهود است حفظ حرمت ماه مبارک رمضان را نکرد و می‌بینید کودکان، زنان و مردان روزه‌دار با زبان روزه به شهادت می‌رسند که امیدواریم خداوند هرچه زودتر نصرت خود را شامل حال امت اسلامی بفرماید و قبله اول مسلمین از شر صهیونیست‌ها نجات پیدا کند.

خطیب جمعه کازرون در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از نمادی که در وسط میدانی در این شهر ساخته‌شده، اظهار داشت: این نماد نشان‌دهنده چه چیزی است و کاش این میدان را حداقل به همان شکل پیشین خود برمی‌گرداندند چراکه حداقل تعدادی درخت داشت و افراد مسافر و درراه مانده زیر سایه این درختان قرار می‌گرفتند و امیدوارم شورای اسلامی شهر و شهرداری نسبت به این امر توجه کنند و میدان مرکزی شهر با نمادی که متناسب با جامعه اسلامی، شیعی و یک شهر یک‌هزار و 100 شهید داده است مزین شود.

امام‌جمعه کازرون با اشاره به 21 تیرماه روز عفاف و حجاب و سالروز حمله دژخیمان رضاشاه به مسجد گوهرشاد و کشتار مردم در سال 1314 گفت: عفت زن وسیله‌ای برای تعالی و تکریم اوست و حجاب به زن ارزش و شخصیت می‌دهد و بی‌حجابی و بدحجابی مقدمه بی‌عفتی و بی‌بندوباری است.

وی افزود: چرا قانون حجاب و عفاف در این دولت و دولت‌های گذشته اجرا نشده و نمی‌شود درحالی‌که در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب‌ شده و آیا غیر از این است که برای رأی چند روشن‌فکر غرب‌زده که هنگامی به خارج از کشور می‌روند کشف حجاب می‌کنند و با صحنه‌های بسیار مستهجن خودشان را عرضه می‌دارند باید قانونی که از ضرورت اسلام است در جامعه اسلامی ما مسکوت بماند.

خرسند در ادامه گفت: آمریکایی‌ها باز دبه درآورده‌اند و بهانه‌گیری‌های جدیدی را آغاز کرده‌اند که ضمن احترام به هیئت مذاکره‌کننده و تلاش خوب و مجاهدتی که داشتند اما ما ذره‌ای به آمریکا اعتماد نداریم زیرا که امام (ره) فرمودند آمریکای حیله‌گر اگر لااله‌الاالله نیز بگوید ما باور نمی‌کنیم.

امام جمعه کازرون خاطرنشان کرد: تیم هسته‌ای با شجاعت و غیرت مردانه ایستاده‌اند و از حقوق ملت دفاع می‌کنند اما این مذاکرات چه به نتیجه برسد و چه نرسد در هر دو صورت عزت جمهوری اسلامی را در پی دارد.

https://shoma-weekly.ir/FwlbQG