سیاسی

مخالف رفتار کورکورانه هستیم نه مد بومی

چون ایرانیان صاحب تمدن و هنر اصیل هستند پس علمای ما مخالف استفاده از مد نبوده‌اند بلکه استفاده کورکورانه از مد غربی را نکوهیده‌اند. پس این عرصه باید مورد توجه خاص قرار بگیرد
نماینده سابق مردم تهران در مجلس در حاشیه بازدید از ششمین جشنواره مد و لباس فجر، به اهمیت توجه به مد و لباس ایرانی اشاره کرد و گفت: مردم ایران باید به مد ایرانی و اسلامی افتخار کنند.

به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری ششمین جشنواره مد و لباس فجر، لاله افتخاری نماینده سابق مردم تهران در مجلس در حاشیه بازدید از ششمین جشنواره مد و لباس فجر، به اهمیت توجه به مد و لباس ایرانی اشاره کرد و گفت: چون ایرانیان صاحب تمدن و هنر اصیل هستند پس علمای ما مخالف استفاده از مد نبوده‌اند بلکه استفاده کورکورانه از مد غربی را نکوهیده‌اند. پس این عرصه باید مورد توجه خاص قرار بگیرد.

او در ادامه به لزوم خودکفایی در عرصه پوشاک تاکید کرد و گفت: همان طور که در قانون مطرح شده است باید از تولیدات ایرانی حمایت شود تا ورود لباس‌ها و پارچه‌های خارجی به حد اقل برسد. فارغ التحصیلان زیادی در این رشته وجود دارند، اما حمایت کافی از آن‌ها صورت نمی‌گیرد.

این نماینده سابق مجلس جشنواره امسال را متفاوت از سال‌های پیش دانست و اظهار داشت: تنوع جشنواره نسبت به گذشته بیشتر شده است و طرح‌ها و پارچه‌ها ایرانی است. برگزاری بخش‌های رقابتی می‌تواند به بهبود فضای موجود برای بهره برداری از استعدادها کمک کند.

او با اشاره به تنوع و گستردگی جشنواره تصریح کرد این جشنواره می‌تواند تعامل و تبادل تجربیات را در زمینه مد و لباس بیشتر کند و زمینه‌ همبستگی و تعامل را فراهم کند. توزیع کنندگان، مصرف کنندگان و طراحان باید با یکدیگر همکاری داشته باشند تا یک فرهنگ عمیق دینی که در آن طرح‌ها و رنگ‌ها و جلوه‌های مختلف وجود دارد شکل بگیرد.

او در پایان سخنانش اظهار امیدواری کرد که نمایشگاه در سال‌های آتی بیشتر مورد استقبال و توجه مردم قرار بگیرد و با کاهش قیمت‌ها مردم از لباس‌های ایرانی استقبال بیشتری کنند.
https://shoma-weekly.ir/Y7oA5B