سیاسی

مخالفان نظارت شورای نگهبان از ابتدای انقلاب اتهام می زنند

آنهایی که مخالف نظارت شورای نگهبان هستند از ابتدای انقلاب در هر انتخاباتی به این نهاد عالی هجمه وارد کرده و اتهام می زنند و می گویند رقابت سالم باید باشد . این افراد منافع خود را در زیر سوال بردن شورای نگهبان می بینند. عده ای دیگر نیز اهداف باندی خود را به اهداف کشور ترجیح می دهند و تنها به منافع خود فکر می کنند و به دنبال راهی هستند تا به مجلس راه یابند.
دکتر بادامچیان نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت و گو با افکارخبر در پاسخ به این سوال که چرا این روزها شاهد هجمه به شورای نگهبان از سوی اصلاح طلبان و برخی دولتی ها هستیم بیان داشت: هجمه ها به شورای نگهبان برای تحت فشار گذاشتن این شورا در موضوع بررسی صلاحیت ها در انتخابات است.

وی افزود: شورای نگهبان از نظر عقلی و منطقی و شرعی امری ضروری است که نمی‌توان وجود آن را منکر شد و تائید و یا عدم تائید صلاحیت نمایندگان مجلس که انتخابات ان امسال صورت می گیرد توسط این شورا خواهد بود بنابراین ضرورت نظارت بر فرآیند انتخابات مجلس و احراز صلاحیت کاندیداها توسط نهاد عالی شورای نگهبان، یک ضرورت انکارناپذیر است.

بادامچیان تصریح کرد: مگر می شود در نظام جمهوری اسلامی که دشمنان اینچنین در مقابل ان صف کشی کرده اند و هر روز توطئه ای را علیه این نظام طراحی می کنند کاندیداهای انتخابات آن بدون نظارت وارد مجلس شوند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: آنهایی که مخالف نظارت شورای نگهبان هستند از ابتدای انقلاب در هر انتخاباتی به این نهاد عالی هجمه وارد کرده و اتهام می زنند و می گویند رقابت سالم باید باشد . این افراد منافع خود را در زیر سوال بردن شورای نگهبان می بینند. عده ای دیگر نیز اهداف باندی خود را به اهداف کشور ترجیح می دهند و تنها به منافع خود فکر می کنند و به دنبال راهی هستند تا به مجلس راه یابند.

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید کرد: طبق قانون اساسی مرجع رسیدگی به شکایات در احراز صلاحیت ها در انتخابات بر عهده شورای نگهبان است و کارویژه این نهاد احراز یا عدم احراز صلاحیت کاندیداها طبق موازین قانونی و محاکمات قضائی است .

بادامچیان تصریح کرد: آنهایی که با نظارت شورای نگهبان مخالف می کنند یا به دنبال اهداف سیاسی خود هستندو یا اینکه قانون را نمی فهمند زیرا عقل و شرع حکم بر وجود شورای نگهبان می کند.

https://shoma-weekly.ir/dazbIW