سیاسی

محمدمهدی اسلامی: داعش عامل فشار آمریکا بر اروپا شده است

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: ممکن است حادثه پاریس نوعی بده و بستان داخلی باشد، از این رو دستگاه اطلاعاتی غرب مأموریتی را برعهده داعش گذاشته تا اتفاقی مشابه 11 سپتامبر نیویورک را رقم بزند.
محمدمهدی اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران در رابطه با اقدامات تروریستی داعش در پاریس اظهار داشت: داعش محصول مهندسی دستگاه‌های اطلاعاتی غرب است؛ این موضوع را سران دولت آمریکا از جمله هیلاری‌ کلینتون وزیر خارجه سابق این کشور اعلام کرده است.

وی با بیان اینکه عدم هماهنگی میان فرانسوی‌ها و عاملان ماجرای تروریستی پاریس، دور از ذهن است، ادامه داد: ممکن است حادثه پاریس نوعی بده و بستان داخلی باشد، از این رو دستگاه اطلاعاتی غرب مأموریتی را برعهده داعش گذاشته تا اتفاقی مشابه 11 سپتامبر نیویورک را رقم بزند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی افزود: می‌توان نوعی انتقام‌گیری در ازای عدم انجام تعهدات سرویس اطلاعاتی غرب را هم در ماجرای پاریس تصور کرد.

اسلامی تصریح کرد: ممکن است دستگاه‌های جاسوسی صهیونیستی با هماهنگی داعش قصد داشتند با وقع این حادثه بر سیاستمداران اروپایی و دیگر کشورها فشار وارد کنند تا منافعی که در اجلاس وین را دنبال می‌کنند بیش از گذشته تأمین شود.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه با تأکید بر اینکه برای پی بردن به پشت پرده‌ این واقعه، نیازمند هوشمندی بیشتر و رصد اخبار مرتبط با آن هستیم، گفت: در مقطع فعلی تلاش غرب برای استفاده از این نوع گروه‌ها برای تأمین منافع خودش متمرکز است.

اسلامی بابیان اینکه فرانسه با پشتیبانی از داعش، قصد تامین منافعش در منطقه غرب آسیا را داشت، گفت: در حادثه پاریس نوعی پشتیبانی آمریکا برای اعمال فشار بر اروپا را می‌توان تحلیل کرد، لذا دور از ذهن است که آمریکا و غرب به دنبال ریشه کن کردن داعش باشند زیرا اگر بخشی از دولتمردان اروپا به فکر ریشه کن کردن داعش بیافتند، سرویس‌های پشتیبانی کننده داعش تلاش خواهند کرد که قدرت اروپا به جای نابود کردن داعش، صرف ناامن کردن منطقه ما قرار گیرد.

https://shoma-weekly.ir/A8Egos