سیاسی

محاسبه ی نفس ملی

همچنان که در مسائل شخصی . محاسبه نفس برای ما لازم است محاسبه ملی هم یک کار با اهمیت و پر ارزش است . خودمان را محاسبه کنیم . به خودمان نگاه کنیم . آنچه بر ما گذشته است بار دیگر مورد نظر قرار دهیم. از آن درس عبرت بگیریم برای آینده بهره ببریم.
حمیدرضا ترقی -رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز اول فروردین سال 92 از موضع یک داور منصف و بی طرف به ارزیابی عملکرد مجموعه دست اندرکاران کشور پرداخته و تاکید نمودند:
 همچنان که در مسائل شخصی . محاسبه نفس برای ما لازم است محاسبه ملی هم یک کار با اهمیت و پر ارزش است . خودمان را محاسبه کنیم . به خودمان نگاه کنیم . آنچه بر ما گذشته است بار دیگر مورد نظر قرار دهیم. از آن درس عبرت بگیریم برای آینده بهره ببریم.            1/1/92

اهداف دیگران از ارزیابی عملکردما

 رهبر معظم انقلاب با تاکید بر اینکه فقط مانیستیم که کارمان را مورد ارزیابی قرار می دهیم بلکه دوست و دشمن نیز عملکرد مارا مورد مطالعه و ارزیابی قرار می دهند . اهداف این ارزیابی را چنین برشمردند:

        1-ارزیابی برای استفاده از تجربه های ما.

 این نوع ارزیابی توسط دوستان و علاقمندان به انقلاب اسلامی بویژه کشور های بیدارشده اسلامی و آزادیخواهان جهان صورت میگیرد.

        2-ارزیابی عملکرد مابرای خوشحالی از پیشرفتها و تلخ کامی ازتلخی ها و مشکلات ما.

          این نوع ارزیابی نیز توسط دوستان انقلاب و مخالفین دشمنان ما صورت میگیرد.

       3-ارزیابی برای کشف لغزشها و خوشحالی از آن  و دلتنگی از موفقیتهاو پیشرفتهای ملت ایران.

 این نوع ارزیابی مربوط به دشمنان انقلاب است که از این ملت سیلی خورده اند ونمی توانند رشد و پیشرفت کشور مستقل ایران را ببینند لذا لغزشها را بزرگ و موفقیتهای مارا کوچک و سانسور میکنند.

ضرورت ارزیابی واقع بینانه

با توجه به اینکه دیگران با دقت و تیز بینی عملکرد ما را زیر ذره بین گذاشته و ارزیابی میکنندبدون تردید ارزیابی ما اگر واقع بینانه نباشد . آثار و تبعات منفی برای خودمان و دیگران خواهد داشت .این نوع ارزیابی نه موجب غرور میشود نه موجب احساس حقارت بلکه موجب حرکت صحیح جامعه خواهد شد.

ویژگی نگاه واقع بینانه

 رهبر معظم انقلاب نگاه واقع بینانه را در توجه به نقاط ضعف و نقاط قوت میدانند و توجه تنها به ضعفها را ارزیابی ناقص دانستند و فرمودند:
بعضی از مردم خود ما به اوضاع کشور نگاه میکنند . فقط ضعفهارا می بینند. گرانی را مبینند. افت تولید در برخی از واحدهای تولیدی کشور را می بینند . این نگاه نگاه ناقصی است .
معظم له نگاه خود را به اوضاع کشور اینگونه توصیف می فرمایند:

 ( من وقتی به اوضاع ملتمان نگاه میکنم . یک میدان عظیم پرچالشی را مشاهده میکنم که ملت ایران در این میدان به رغم دشمنان . سربلند و پیروز ظاهر شده است . )
بنابر این تحلیل کسانی که نقاط ضعف و قوت را درکنار هم نمی بینند واقع بینانه نیست وناقص و گمراه کننده و بعضا مایوس کننده است .

صحنه همآوردی ملت ایران

در نگاه واقع بینانه رهبر معظم انقلاب . ضعفها هست . مشکلات هست – تلخی ها و تلخکامیهایی وجود دارد. ولی در مقابل توطئه دشمن یعنی آمریکا نیزبرای اعمال تحریمهای فلج کننده هم هست که ملت ایران در آن به چالش و مقابله با دشمن سرگرم است . و اتفاقا در همین همآوردی دستاوردهای بزرگی نصیب ملت ایران میشود که نشاندهنده ظرفیت و قدرت و هوشمندی ملت بزرگ ایران است .
 21 نوع تحریم علیه ملت ایران اعمال شد و ملت ایران در اکثر موارد یا تحریم هارا دور زد یا اینکه از تهدید تحریم . فرصتی برای خود کفائی خود ساخت مثل غنی سازی 20 % برای تولید میله های سوخت راکتور داروئی تهران .

آفرین هوشمندان به ملت ایران
 چشمان تیز بین و کنجکاو نخبه گان و هوشمندان جهان وقتی این همآوردی ملت ایران را که به پیروزی ملت ایران تمام شده میبیند و مشاهده میکند که چگونه ایران در عرصه های علم و تکنولوژی و فن آوری پیشرفت نموده و در بعضی زمینه ها در ردهء اول جهان یا منطقه قرار گرفته . صدای آفرینش بلند شده و میتوان آن صدا را شنید .

مخالفین پیشرفت
 رهبر معظم انقلاب اسلامی به دو کار مهم کسانی که مخالف پیشرفت و ترقی و رشد همه جانبه ء ملت ایران هستند اشاره داشتند که عبارتند از :
 1-مانع تراشی علمی در راه پیشرفت کشور از طریق تحریم و اشتغال مسئولان به کارهای درجه دو وفرعی و منعطف کردن حواس ملت و نخبه گان کشور به کارهای غیر اصلی.
 2-انکار تبلیغاتی پیشرفتها ی ایران از طریق رسانه های استثماری و بزرگ و عمده کردن ضعفها در این توطئه همانطور که ملاحظه میکنید علاوه بر مانع تراشی های علمی از طرق گوناگون . نقش مسئولان کشور در مشغول شدن به کارهای فرعی و تلاش رسانه های درخط بیگانه برای منعطف کردن حواس ملت و نخبه گان کشوربه کارهای غیر اصلی قابل توجه است . اینها دقیقا در داخل پازل و نقشه دشمن بازی میکنند و به اهداف او کمک میکنند و بستر را برای تحقق اهداف پلید دشمن هموار میسازند.
 یقینا کستنی که ضعف ها را عمده و بزرگ میکنند نیز در همین راستا عمل میکنند . بدیهی است که نگاه نقادانه به عملکردها و امربه معروف و نظارتهای قانونی لازمه اصلاح امور است ولی بزرگ کردن و عمده کردن ضعف ها در کشور و آنرا در بوق و کرنا کردن . مصداق بند 2 فوق است .
 بر اساس این ارزیابی و محاسبه ئنفس ملی و عمومی سال 91 از نگاه رهبری معظم انقلاب سالی پرگار برای دشمن به منظور فلج کردن ملت و نظام اسلامی بوده و سالی سرشار از همآوردی پیروزمندانه برای ملت ایران که برغم دشمنان سربلند و پیروزبوده است.

https://shoma-weekly.ir/Nzc9uO