سیاسی

مجمع روحانیون گذشته خود را جبران کند

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: بهترین وفاداری و تبریک به نظام از طرف آنها این است که آقایان به مسیر اصلی و اصیل اسلام بازگردند و در برابر ملت و حاکمیت تمکین کنند.
حجت‌الاسلام محمد خرسند،عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، در رابطه با مواضع‌چندگانه ‌مجمع روحانیون مبارز اظهار داشت: وقتی کسی از مدار ولایت خارج شود دچار انحراف می‌شود و مواضع متناقض اتخاذ می‌کند.

خرسند ادامه داد: معتقدیم که آقایان مجمع روحانیون با اینکه برخی از آنها از سلامت نفسانی برخوردارند ولی در فتنه 88 عملکرد خوبی نداشتند و در تقابل با مواضع رهبری موضع گرفتند.

سوی تصریح کرد: انتظار می‌رفت زمانی که مقام معظم رهبری در 29 خرداد 88 سخنرانی نمودند، آقایان با صدور بیانیه ایی مواضع ساختارشکنانه خود را اصلاح نمایند و مردم را به تمکین از قانون دعوت کنند نه اینکه فردای آن روز از مردم برای راهپیمایی علیه نظام دعوت نمایند. عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی ادامه داد: مجمع روحانیون مبارز هیچگاه این حرکت‌ها را محکوم نکرد و در فتنه 88 نیز خودشان آتش‌بیار معرکه شدند و هنوزم که هنوز است از فتنه اعلام برائت نکردنند.

خرسند اظهار داشت: آنها با صدور بیانیه‌ای به مناسبت پیروزی انقلاب خواستار نادیده گرفتن اشتباه سران فتنه شدند اما این موضوع حق شخصی آنها نیست. فتنه 88 ظلم بزرگ به نظام بود و سران فتنه باید در محکمه دنیوی و در محکمه اخروی پاسخگوی حرکاتشان باشند، به نظرم نظام در قبال فتنه‌گران رحم کرده است.

وی تصریح کرد: مجمع روحانیون در فتنه 88 و بعد از آن امتحان خوبی پس نداد. بهترین وفاداری و تبریک به نظام این است که آقایان به مسیر اصلی و اصیل اسلام بازگردند و در برابر ملت و حاکمیت تمکین کنند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: اگر آنها گذشته خود را اصلاح کنند و احساس ندامت کنند هیچ مشکلی ندارد و می توانند مردم را نیز به راهپیمایی 22 بهمن دعوت کنند،آغوش نظام همیشه باز بوده و هست به شرطی که آنها گذشته خود را جبران کنند اما اینها از گذشته خود پشیمان نشدند و احساس ندامت نکردند و چون این کار را نکردند، تغایر در موضع‌گیری هایشان که یک جا مردم را به شورش علیه نظام دعوت می کنند و جای دیگر نیز مردم را به حمایت از نظام داشتند در تضاد است و باید پاسخگو باشند.

خرسند تاکید کرد: عملکرد همه اعضای مجمع روحانیون مبارز یکی نبوده و نیست، کما اینکه افرادی در این تشکل بودند که بعد از این اعلام مواضع از آنها جدا شدند و به مواضع آنها اعتراض کردند، اما عده‌ای هم بودند که سکوت کردند و دچار تندروی هایی شدند.

وی در پایان گفت: اینکه آنها مردم را دعوت به راهپیمایی می‌کنند کار خوبی است، اما بهتر از آن این است که گذشته خود و کم لطفی‌هایی را که به نظام کردند جبران کنند و به مسیر نظام بازگردند.

https://shoma-weekly.ir/1k5yEN