سیاسی

مجمع تشخیص مصلحت نظام باید دنبال نظم جدیدی باشد

سید مصطفی میرسلیم گفت: مجمع باید دنبال نظم نوی باشد که اولا کارشناسی شده باشد و ثانیا حلقه «تدوین سیاست کلان، تدوین سیاست اجرایی، تدوین برنامه، اجرا و بازخورد از اجرا» به مراتب قبلی بسته شده باشد تا بتوان با سنجش و بهبود شاخص های اصلی، راه توسعه را سریعتر پیمود.
سید مصطفی میرسلیم با توجه به حکم و مأموریت جدید مقام معظم رهبری برای مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواهان اقدامات اصلاحی این مجمع در سیاست های کلی نظام شد.

وی خاطر نشان کرد: بازنگری در سیاست‌های قبلی با توجه به شرایط جدید جهانی و شرایط کشور خودمان ضرورت جدی پیدا کرده است. مثلا ما چشم انداز برنامه بیست ساله را بدون فرض تحریم‌ها تنظیم کرده بودیم اما واقعیت ایجاب می‌کند که سیاست‌های جدید که متناسب با بدعهدی مذاکره کنندگان هسته‌ای به ویژه آمریکا باشد، تنظیم کنیم.

این عضو با سابقه مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه « چشم انداز قبلى قطعا محقق نخواهد شد»، گفت: با این مسیر انتخابی و روش پیمایش آن، تا کنون منابع بیشماری در کشور بیهوده مصرف و تلف شده است.

میرسلیم با تأکید بر اینکه نظارت بر نحوه اجرای سیاست‌های کلی نظام بسیار مهم و مستلزم همکاری قوای سه گانه است، تصریح کرد: مجمع باید دنبال نظم نوی باشد که اولا کارشناسی شده باشد و ثانیا حلقه «تدوین سیاست کلان، تدوین سیاست اجرایی، تدوین برنامه، اجرا و بازخورد از اجرا» به مراتب قبلی بسته شده باشد تا بتوان با سنجش و بهبود شاخص های اصلی، راه توسعه را سریعتر پیمود.

وی خاطر نشان کرد: مجمع باید به گونه اى اقدام کند که امید اصلاح شدن کشور را به مردم برگرداند.

رییس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با امید به اقدامات اصلاحی دوره جدید مجمع، و بیان اینکه ان‌شاءالله با همکاری اعضا کار هدایت مجمع برای آیت‌الله هاشمی شاهرودی موفقیت آمیز خواهد بود، یادآور شد: مجمع باید از حکمرانی خوب، شایسته سالاری، دفع فساد و اجرای قوی اقتصاد مقاومتی اطمینان حاصل نماید.
https://shoma-weekly.ir/sWFqHJ