سیاسی

مجلس وامدار دولت خلاف منافع ملی است

رییس مرکز اموربین الملل حزب مؤتلفه اسلامی می‌گوید دولتهایی که وارد عرصه انتخابات شدند و خواستار مجلس دولتی بودند، نه تنها تاثیرات مثبتی به نفع کشور نداشتند، بلکه مجلس را از هویت اصلی خود (نظارت) بازداشتند.
حمیدرضا ترقی، رییس مرکز اموربین الملل حزب مؤتلفه اسلامی در گفت و گو با سراج24 با اشاره به لزوم پرهیز دولت از دخالت در انتخابات و تشکیل مجلس دولتی گفت: دخالت دولت در انتخابات و تشکیل مجلسی دولتی٬ ضمن اینکه خلاف قانون است٬ موجب بروز مشکلات فراوان در نظام تصمیم گیری کشور می شود.

وی افزود: این کار موجب تداخل قوا می‌شود و هویت مجلس را که هویت ناظر از جانب مردم برای اعمال حق حاکمیت آنها است، از بین می برد.

رییس مرکز اموربین الملل حزب مؤتلفه اسلامی عنوان کرد: وقتی مجلس هویت نظارتی خود را که از جانب مردم دارد، از دست بدهد، تخلفات و عدول از قانون افزایش پیدا می کند.

ترقی افزود: گاه دولتها در شرایطی قرار می گیرند که به علت فقدان نظارت دقیق و کامل مجلس بر عملکردشان و یا همراهی نمایندگان با دولت و یا سکوت آنها نسبت به تخلفات دولت٬ دچار انحراف می‌شوند.

رییس مرکز اموربین الملل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: دولتهایی که وارد عرصه انتخابات شدند و خواستار مجلس دولتی بودند، نه تنها تاثیرات مثبتی به نفع کشور نداشتند، بلکه مجلس را از هویت اصلی خود یعنی نظارت بازداشتند و این به ضرر مردم سالاری و جمهوریت نظام تمام می شود.

وی در پایان گفت: دولت و مجلس باید با یکدیگر همفکری کنند تا مشکلات کشور کمتر شود و نباید مجلس وامدار دولت باشد.

https://shoma-weekly.ir/K94zZu