سیاسی

مجلس نیازمند نیروهای جوان و تجربه‌مند در کنار یکدیگر است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: ملت نیازمند مجلسی است که هم نیروهای جوان و پیشکسوتان در کنار هم قرار بگیرند تا در کنار هم رشد کنند البته باید بخشی از آن هم به خانم‌های توانمند اختصاص پیدا کند تا به مسائل زنان و خانواده توجه ویژه‌ای شود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: بخشی از نمایندگان مجلس دهم از افراد باتجربه و توانمند تشکیل شده است و سابقه دوره‌های قبل مجلس شوراس اسلامی را دارند اما گروهی از نمایندگان نیز تجربه، انگیزه‌‌های لازم و استقلال در تصمیم‌گیری را ندارند.

لاله افتخاری عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، پیرامون عملکرد دوره دهم مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس شاهد هستیم، برخی نمایندگان استقلال فکری ندارند به خاطر آن که با لیست خاصی در مجلس حضور پیدا کرده‌اند و ناگزیر گوش به فرمان کسانی بودند که از آنها حمایت کرده‌اند. گاهی اوقات نمایندگان گوش به فرمان کسانی می‌شوند صلاح کشور را نمی‌خواهند و همین امر باعث از دست رفتن بخشی از فرصت‌ها در کشور شد.

وی افزود: در مجلس آینده باید افرادی حضور پیدا کنند که با عبرت گرفتن از مجلس فعلی به چارچوب انقلاب پایبند باشند و اصلاح‌طلب و اصولگرا هم فرقی ندارد. نمایندگان باید به مسائل کشور نگاه درون زا داشته و به فضای بیرون از کشور حاکم باشند. مهمتر از ورود افراد صالح به مجلس، نظارت بر عملکردها نمایندگان است.

نماینده سابق ملت پیرامون اولویت‌های دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اولویت‌های مجلس آینده باید با هدف ایجاد اشتغال برای جوانان، حل مشکلات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی ایجاد شود و برای تحقق این اهداف، نمایندگان باید برنامه مناسبی داشته باشند و در پیرامون عملکردشان به مردم، گزارش ارائه دهند.

افتخاری ادامه داد: ملت نیازمند مجلسی است که هم نیروهای جوان و پیشکسوتان در کنار هم قرار بگیرند تا در کنار هم رشد کنند البته باید بخشی از آن هم به خانم‌های توانمند اختصاص پیدا کند تا به مسائل زنان و خانواده توجه ویژه‌ای شود.

وی پیرامون پاسخگویی احزاب برای لیست‌های انتخاباتی اظهارکرد: احزاب باید از مدت‌ها قبل شاخص‌ها را ترسیم و نامزدهای مورد نظرشون شناسایی کنند و شاید حتی نیاز باشد که از افراد خاصی که قصد حضور در انتخابات را ندارند برای شرکت دعوت به عمل آورند و به کمک احزاب، برنامه‌ی‌ جامع برای نامزدها ندوین شود تا با پشتوانه‌ی علمی تخصصی وارد مجلس شوند و خود احزاب نیز به عملکرد نمایندگان مجلس نظارت داشته باشد تا پیش از اینکه زیانی به مملکت برسد، با آن برخورد کنند.

https://shoma-weekly.ir/YND3zp