سیاسی

مجلس متاثر از مصلحت سازی های تصنعی نشود

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: انتظار می‌رود رئیس جمهور در معرفی سه وزیر باقیمانده به خطوط قرمز مجلس توجه بیشتری کند تا کشور بیهوده درگیر کشمکش نشود.

محمد مهدی اسلامی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس با اشاره به جلسه رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزرای پیشنهادی کابینه یازدهم، اظهار داشت: مجلس در رای اعتماد به وزرای پیشنهادی بیشترین همراهی و تعامل را از خود نشان داد و اگر بنا داشت اندکی بیشتر سخت‌گیری کند حداقل 4 وزیر دیگر نیز فاقد رای اعتماد بودن
 
وی با بیان اینکه مجلس ترجیح داد دولت با سرعت بیشتری وارد مرحله اجرا شود، به رای بالای طیب‌نیا وزیر اقتصاد اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از مولفه‌های قرار گرفتن وزیر اقتصاد در رکورد رای اعتمادها را به هم پیوستگی تخصص دانشگاهی و تجربه عملی وی در کنار جوان‌تر بودن او از میانگین سنی کابینه دانست.

 مدیر موسسه مطبوعاتی «شما» در ادامه با تاکید بر ضرورت همبستگی تخصص و تجربه برای موفقیت، اظهار داشت: به نظر می‌رسد در این دوره تجربه بر تخصص پیشی گرفته است و میزان تناسب تحصیلات با ماموریت وزرا کمتر از دوره قبل است.

وی ادامه داد: برای تصحیح انحراف معیار نمودار تناسب تحصیلات وزرا،  انتظار است که کابینه‌های باقیمانده و نیز در معاونت‌های وزرا تخصص و شایستگی‌ها بر سابقه آشنایی اولویت داشته باشد.

 اسلامی علت عدم رای آوری سه وزارتخانه مرتبط به نسل آتی انقلاب را یعنی آموزش و پرورش، علوم و ورزش را عدم امکان تسامح در کادرسازی نسل آینده دانست و خاطر نشان کرد: انتظار می رود رئیس جمهور در معرفی سه وزیر باقیمانده به خطوط قرمز مجلس دقت بیشتری کند تا کشور بیهوده درگیر کشمکش نشود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به سندهای بالا دستی در وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم یادآور شد: رهبر معظم انقلاب که همواره خطرها را پیش از دیگران شناخته و متذکر شده‌اند، بارها بر ضرورت اصلاح علوم انسانی بر اساس مفاهیم اسلامی تاکید کرده‌اند، پس باید وزیران آموزشی ما توان چنین تحولی را داشته باشند.


وی اظهار داشت: انتظار می‌رود مجلس شورای اسلامی نیز بر حساسیت انقلابی خود در سه وزارتخانه باقیمانده پافشاری کند و متاثر از مصلحت‌سازی‌های تصنعی برخی رسانه‌ها نشود.


https://shoma-weekly.ir/SHuOPT