سیاسی

مجلس دهم نباید مانند دولت یازدهم کم تحرک باشد

اگر مجلس دهم هم مثل دولت یازدهم کم تحرک باشد نمی توان به رفع معضلات اجتماعی امیدوار بود.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: رئیس جمهور یک چهره ارزشمند است حیف است خودش و دولتش را هزینه مشتی قاتل ، سارق و ... ردصلاحیت شده کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج، صالح اسکندری رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آینده پژوهی ژرفا و مشاور سیاسی نماز جمعه تهران در جمع نمازگزارران مسجد جابری تهران در سخنرانی با عنوان «کمینگاه موریانه های سیاسی در انتخابات کجاست؟» با اشاره به مظلومیت و گمنامی شهدای مدافع حرم در دفاع از کیان امنیت ملی، استقلال و نوامیس شیعه و اهل سنت گفت: افرادی که امروز رئیس جمهور سنگ آنها را در جریان رد صلاحیت ها به سینه می زند چگونه می خواهند امنیت و استقلال کشور را تضمین کنند در حالی که در سال 88 به نمایندگی از رژیم صهیونیستی شعار نه غزه نه لبنان در خیابان های تهران سر دادند و امنیت و اقتدار ملی و اصل ولایت فقیه را هدف گرفتند.

رییس مرکز مطالعات راهبردی و آینده پژوهی ژرفا با اشاره به آمار سارقان، قاتلان، اعضای گروه های ضد انقلاب و منحله که توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شدند، گفت: حیف است رئیس جمهور به عنوان یک چهره ارزشمند خودش و دولتش را هزینه مشتی سارق و قاتل کند.

مشاور سیاسی نماز جمعه تهران افزود: البته تعدادی از افرادی که احراز صلاحیت نشده اند توسط نهادهای قانونی پس از اعتراض تایید خواهند شد اما این باعث نمی شود که چنین حمله ای به شورای نگهبان به جای خدا قوت گفتن انجام شود.

حیف است روحانی خود را برای برخی سارق ردصلاحیت شده هزینه کند

امکان ایجاد 2 میلیون شغل با پول‌های آزاد شده برجام

اسکندری با اشاره به منابع آزاد شده پس از برجام گفت: دولت با این پول حداقل 2 میلیون شغل می تواند ایجاد کند.

وی با اشاره به منابع آزاد شده 5 میلیاردی در اختیار دولت و منابع 23 میلیارد دلاری بانک مرکزی و آزاد شدن منابع 42 میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی گفت: دولت این مبالغ را به سمت تولید و ایجاد اشتغال سوق دهد و به شدت از اتلاف منابع آزاد شده و برگزاری جشن ها و تشریفات پرهیز کند.

وی با بیان اینکه آمار بیکاران در کشور در خوشبینانه ترین صورت حدود 3.5 میلیون نفر است گفت: اگر با همین شیب پیش برویم و هر 5 دقیقه یک نفر به خیل بیکاران افزوده میشود و نرخ بیکاران در 1404 به 15 میلیون نفر می رسد.

مجلس دهم کم‌تحرک باشد نمی‌توان به حل مشکلات جامعه امیدوار بود

این استاد دانشگاه با اشاره به برخی آسیب های اجتماعی نظیر طلاق و اعتیاد و آمار زندانیان این وضعیت را نگران کننده خواند و گفت: اگر مجلس دهم هم مثل دولت یازدهم کم تحرک باشد نمی توان به رفع معضلات اجتماعی امیدوار بود.

اسکندری اشاره به صحبت عده ای که می گویند برای خانه هسته ای زحمت زیادی کشیده شد لکن این خانه سند نداشت پس ارزشی ندارد گفت: سند این خانه در محضر کدخدا نبوده و نیست. سند این خانه خون 4 شهید هسته ای و مقاومت و پایمردی ملت ایران در 12 سال گذشته بوده است.

https://shoma-weekly.ir/Qc6Yxf