سیاسی

مجلس در زمینه اشتغال و ازدواج جوانان با جدیت وارد صحنه می‌شود/ بیکاری آرامشی برای جوانان نگذاشته است

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس یازدهم گفت: مجلس باید در زمینه حسن اجرای قوانین به ویژه در حوزه ازدواج و اشتغال جوانان با جدیت ورود کند
عفت شریعتی نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس یازدهم در خصوص اهمیت پرداختن به موضوع ازدواج جوانان در گفتگو با خبرنگار هفتهنامه شما گفت: طرح این مسئله که باید برای ساماندهی وضعیت جامعه از نظر معیشت، تشکیل خانواده و اشتغال فکری کرد برنامه ریزی دقیق باید صورت بگیرد تا این عوامل باعث بشود جوان امروز ازدواج خود را آغاز خوشبختی بداند نه شروعی برای بدهکاری و سختی.

عضو کمیسیون سیاست داخلی مجلس افزود: مجلس یازدهم در مسائل اقتصادی انشاءالله گامهای مؤثری را برخواهد داشت اکنون بعد از دو ماه از فعالیت مجلس یازدهم نمایندگان پیگیر مسائل هستند و موضوع جوانان و مشکلات آنها نیز در زمره همین موارد است.

وی با اشاره به طرحهای گذشته در مجلس هفتم در زمینه ازدواج تصریح کرد: ما در مجلس هفتم چند طرح در زمینه ساماندهی ازدواج جوانان داشتیم و این طرح در کمیسیون فرهنگی آن زمان تشریح شد اما سؤالی که مطرح است این است که چرا در این سالها این طرح در محاق فراموشی قرار گرفته است. اکنون انتظار ما این است که اصحاب رسانه و منعکس کنندگان اخبار پیگیر این مسئله باشند که طرحی که در مورد ازدواج جوانان و شغل آنها بود اکنون کجاست؟

شریعتی با تأکید بر عدم اهتمام دولتها در اجراییسازی قوانین مرتبط با ازدواج و اشتغال جوانان گفت: چرا دولت ها این طرح را اجرا نکرده و آن را به فراموشی سپردهاند؟ جوان امروز باید آرامش پیدا کند، شما در شهر و روستاها اگر نظری اجمالی به جمعیت در سن ازدواج بیافکنید در خواهید یافت که اشتغال و بیکاری آرامشی برای جوانان نگذاشته است؛ البته در مسائل اقتصادی باید گام های اساسی برداشته شود و جوانان به ازدواج ترغیب شوند.

عضو کمیسیون سیاست داخلی و شوراهای مجلس افزود: ما نیازمند این هستیم که جمعیت کشور افزایش پیدا کند جمهوری اسلامی ایران یک قدرت بزرگ در منطقه غرب آسیا و همچنین در جهان است و جمعیت نقطه تعیینکنندهای برای قدرتمندتر شدن است، اتکا به نسل جوان در این بین اهمیت فوقالعادهای دارد و فکر و برنامهریزی برای آنها ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: یک پایه بزرگ برای موضوع ازدواج و تشکیل خانواده مباحث اقتصادی و معیشتی است؛ طبعا در تسریع این مسیر سه قوه دخیل هستند. قوه مقننه از منظر قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قوانین و قوه مجریه باید نسبت به اجرای قوانین به صورت صحیح اقدام نماید اکنون ما ضعف در قانونگذاری نداریم؛ بلکه پایه اجرای قانون ضعیف است،مجلس باید در زمینه حسن اجرای قوانین به ویژه در حوزه ازدواج و اشتغال جوانان با جدیت ورود کند و البته این در برنامههای ما نیز هست.

https://shoma-weekly.ir/jHHmtb