سیاسی

مجلس آینده موانع تولید را با مصوبات کارآمد حذف کند

مجلس آینده موانع پیش پای تولید را با مصوبات نو و کارآمد حذف و با رصد ملی و اولویت شناسی ملی، سرعت پیشرفت کشور را دوچندان کند. مهم ترین برنامه، جلوگیری از قاچاق و واردات بی رویه است که امکان عملی شدن آنها وجود دارد.

دکتر بادامچیان در پایان نشست دبیران حزب موتلفه اسلامی با تجلیل از مقام شامخ شهید مطهری و با اشاره به فلسفه حضور وی به عنوان یک فیلسوف و فقیه در محیط های دانشگاهی گفت: شهید مطهری برای پایه گذاری علم نافع به دانشگاه رفت. او در ابعاد گوناگون خدمات مهمی انجام داده است. وی در مؤتلفه اسلامی رییس شورای روحانیت و مورد اعتماد عمیق امام (ره) و اندیشمندان اسلامی بود و شهادت او، خط امام (ره) را تثبیت کرد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت روز معلم، با تقدیر از همه فرهنگیان و معلمان و خدمات آنها در دوران بحران کرونا افزود: اگر جامعه دینی عادلانه و آرمانخواه می خواهیم باید زیرساخت های نظام آموزشی را براساس علم نافع پایه ریزی کنیم.

دکتر بادامچیان گفت: 40 سال از انقلاب اسلامی می گذرد و هنوز رسوبات و سمومات سکولاریسم بر برخی واحدهای درسی دانشگاهی سایه خود را حفظ کرده است. ایران در زمینه علوم انسانی نمی تواند با ارزش های الحادی مدرنیسم به جامعه دینی عادلانه و با آرمان اسلامی برسد.

وی افزود: روشنفکران و شبه روشنفکران وابسته به فلسفه غرب، متوجه شده اند که غربگرایی و غربزدگی در جامعه ایرانی و اسلامی به جایی نرسیده و نمی رسد. ایران و ایرانی، علم و تعقل و اندیشه و تفکر برخاسته از دانش و خرد همراه با وحی و آموزه های اسلامی را راه پیشرفت و عظمت و سعادت می داند. متونی که ریشه در تفکر سکولار و یا غربی و شرقی دارند و فاقد هویت اسلامی هستند، اعتماد به نفس در تولید نظریه و تئوری را از ما می گیرند.

وی تأکید کرد: اندیشه های شهید مطهری هنوز برای جامعه دانشگاهی ما تازه است و پاسخگوی بسیاری از سئوالات ماست. جهان بینی توحیدی ما را دعوت می کند جهان را به گونه ای بیارائیم که در آن، ستم جایی نداشته باشد و جوامع در مسیر عدالت و قسط حرکت کنند.

دکتر بادامچیان با اشاره به روز کارگرافزود: کارگران در جامعه ما جایگاه ویژه ای دارند. سال جهش تولید بدون همت کارگران به جایی نخواهد رسید. دولت باید تدبیری ویژه برای حفظ و رعایت حقوق کارگران و جهش تولید داشته باشد.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در ادامه با تقدیر از تلاش های آیت الله رییسی در توجه به امر تولید و صیانت از منافع کارگران گفت: دستگاه قضایی حرکت خوبی را برای حفظ حقوق کارگران آغاز کرده است. امیدواریم این حرکت ادامه داشته باشد. حل و فصل مشکلات هپکو یکی از این اقدامات ارزشمند است که باید آن را به فال نیک گرفت.

وی افزود: ما یک کشور چهارفصل هستیم. سرزمین های وسیعی را با معادن عظیم، متنوع و گسترده و نیروی انسانی ماهر در اختیار داریم. در سال جهش تولید باید این امکانات وسیع را به کار گرفت. آنچه در داخل قابل تولید است، به تولیدگران یاری و تسهیلات و مساعدت داده شود تا تولید به جهش مطلوب برسد. امیدواریم مجلس آینده موانع پیش پای تولید را با مصوبات نو و کارآمد حذف و با رصد ملی و اولویت شناسی ملی، سرعت پیشرفت کشور را دوچندان کند. مهم ترین برنامه، جلوگیری از قاچاق و واردات بی رویه است که امکان عملی شدن آنها وجود دارد.

دکتر بادامچیان در ادامه با اشاره به موضع خشونت آمیز دولت آلمان درباره حزب الله لبنان اظهار داشت: گفته می شود صهیونیست ها در آلمان یکصد و پنجاه هزار نفر هستند که 100 کرسی از 598 کرسی پارلمان آلمان را در اختیار دارند. چرا دولت آلمان از صهیونیست ها می هراسد؟ اظهارات اخیر مرکل، ذلت دولت آلمان را در برابر یک اقلیت ناچیز نشان می دهد. این موضع او با منافع ملی آلمان مغایرت دارد.

وی افزود: حزب الله در دولت و مجلس لبنان وزیر و نماینده دارد. نمی شود یک حزبی که براساس آخرین نظرسنجی ها رهبرش محبوب ترین چهره جهان عرب است تروریست اعلام کنند. حزبی که در سرکوب تروریست های داعش در صف اول می جنگند. مرکل با این موضع گیری آلمان را در مقابل دنیای اسلام و مسلمانان میلیاردی قرارداده است و در شرایطی که صهیونیست های اشغالگر قدس در بحران شدید به سر می برند. این اقدام سیاستی غلط و محکوم است.

وی همچنین در پاسخ به یک سوال درمورد تلاش آمریکا برای استمرار تحریم تسلیحاتی ایران، پس از پایان دوره آن در برجام گفت: این هم از سیاست غلط و خطاهای سیاسی ترامپ است. زیرا آمریکا در خروج یکطرفه از برجام و حالا در خیال خام استفاده از برجام از نظر سیاستمداران خطا رفته است و به جایی نخواهد رسید.

دکتر بادامچیان گفت: اگر آمریکائی ها از انگلیسی ها بخواهند برای بازگشت به مکانیزم ماشه استفاده کنند، خطای بزرگی خواهند کرد.

وی در پایان تأکید کرد: در صحنه سیاسی، خطاهای سیاسی بهترین فرصت را برای استفاده پدید می آورد.
https://shoma-weekly.ir/Rzt9t3