سیاسی

متهم کردن همه منتقدین در شأن روحانی نیست

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت: متهم کردن همه منتقدین به «تازه به دوران رسیدگی» یا بی‌سوادی و اینگونه نسبت‌ها بدون هیچ استثنایی درشان رئیس جمهور نیست.
محمدنبی حبیبی در گفتگو با خبرگزاری دانشجوبا اشاره به صحبت‌های رئیس جمهور در همایش بزرگداشت ۱۶ آذر اظهار داشت: اینکه رئیس جمهور خود را مقید به حضور در دانشگاه برای سخنرانی در مراسم ۱۶ آذر می‌داند بسیار خوب است اما عدم اجازه برای صحبت تشکل‌های دانشجویی نیز در جای خود قابل اهمیت است.

وی با بیان اینکه به برخی از تشکل‌های دانشجویی اجازه صحبت داده نشد، ادامه داد: به هر حال مسئولان تشریفات رئیس جمهور باید تمهیداتی در این زمینه بیاندیشند.

وی همچنین در رابطه با ادبیات رئیس جمهور نسبت به منتقدین گفت: احساس می‌کنم متهم کردن همه منتقدین به «تازه به دوران رسیدگی» یا بی‌سوادی و اینگونه نسبت‌ها بدون هیچ استثنایی درشان رئیس جمهور نیست.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه شاید برخی از منتقدین تازه به دوران رسیده باشند، ادامه داد: برخی از منتقدین چهره‌های انقلابی هستند که در مواردی حق دارند منتقد دولت و رئیس جمهور باشند لذا لازم است که رئیس جمهور با سعه صدر بیشتری نسبت به منتقدین برخورد کنند.

حبیبی تصریح کرد: البته نسبت به ارائه خدمات دولت برای مردم و انقلاب شکی نیست اما ممکن است در مواردی هم اشتباهی از سوی دولت واقع شود که چشم بیدار و زبان گویایی منتقدین دولت آن را ببیند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: بسیاری از منتقدین پایبند به انقلاب و اصل نظام هستند لذا انتقاد آن‌ها برای شخص دولت و رئیس جمهور باید یک فرصت تلقی شود.

گفتنی است، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در همایش بزرگداشت 16 آذر که روز گذشته در دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، گفت: سیاست خارجی ما هرچه موفق باشد به نفع این مردم و کشور است و به نفع ثبات کشور. آن‌ها که امروز مسئولیت سیاست خارجی را بردوش دارند از رئیس دولت گرفته تا وزیر امور خارجه و همه کار‌شناسان، افرادی انقلابی و چهره‌هایی هستند که سوابقشان در انقلاب برخی از آن‌ها مربوط به روزهای اول انقلاب است. یک عده تازه به دوران رسیده که البته ما به آن‌ها هم احترام می‌گذاریم، نمی‌خواهد اینقدر نسبت به آینده و ارزشهای انقلاب و ارزشهای اسلام دل‌نگران باشند.

https://shoma-weekly.ir/rE9Bpu