سیاسی

متهم حق تعیین قاضی را ندارد، حتی مهدی هاشمی

مطالب موجود در اطلاعیه مهدی هاشمی در اعتراض به تغییر قاضی پرونده خود، مطالب بی اساسی است چراکه این اطلاعیه یعنی متهم حق تعیین قاضی جلسه دادگاه خود را دارد.
محمدکاظم انبارلویی، رئیس مرکز سیاسی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با «نسیم» با اشاره به پرونده مهدی هاشمی رفسنجانی و اعتراض وی نسبت به تغییر قاضی پرونده اظهار داشت: مطالب موجود در اطلاعیه مهدی هاشمی در اعتراض به تغییر قاضی پرونده خود، مطالب بی اساسی است چراکه این اطلاعیه یعنی متهم حق تعیین قاضی جلسه دادگاه خود را دارد.

وی با بیان اینکه دادگاه مهدی هاشمی هرچه زودتر باید تشکیل و کیفرخواست‌اش قرائت شود و وی از خود در جلسه دادگاه دفاع کند افزود: متهم هیچگاه حق تعیین قاضی جلسه دادگاه خود را ندارد و در جایگاهی نیست که بگوید چه کسی قاضی جلسه محاکمه من باشد؛ قاضی را دستگاه قضایی باید انتخاب کند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با بیان اینکه دستگاه قضایی باید در رسیدگی پرونده مهدی هاشمی و جرائم دیگر افراد برخوردی یکسان داشته باشد، گفت: قوه قضائیه هیچ تبعیضی در این زمینه نباید قائل باشد؛ البته کارنامه قوه قضائیه در طول انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که هیچ تبعیضی را در هیچ پرونده ای بر نمی‌تابد و هر فردی که مرتکب جرمی شده باشد به جرایم آن رسیدگی خواهد کرد.

https://shoma-weekly.ir/UPVq3a