سیاسی

متعادل سازی درآمدها و هزینه‌های مردم از اولویت‌های مجلس یازدهم باشد

عضو حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه احیای ارزش پول ملی باید یکی از اولویت‌های مجلس یازدهم باشد گفت: نمی‌شود مردم با نرخ بین‌المللی و دلاری هزینه کنند اما درآمدهایشان ریالی باشد.

عضو حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه احیای ارزش پول ملی باید یکی از اولویت‌های مجلس یازدهم باشد گفت: نمی‌شود مردم با نرخ بین‌المللی و دلاری هزینه کنند اما درآمدهایشان ریالی باشد.

صالح اسکندری استاد دانشگاه در گفت‌‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه فصل انتخابات، فصل بهار مردم‌سالاری دینی است، گفت: فصل بهار جمهوری اسلامی فصل رویش های تازه در جهت جوان سازی و کارآمد سازی نظام است.

این استاد دانشگاه با اشاره به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری افزود: این بیانیه مولد یک پویش مدنی برای نوسازی نظام سیاسی شده است‌.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران جوان است و انتظار عمومی هم این است که در چله دوم انقلاب اسلامی نظام هم دچار فرسودگی و کهولت نباشد، گفت: راه یابی انقلابیون جوان به مجلس یازدهم نتیجه این پویش مدنی برای نوسازی نظام سیاسی و حل مشکلاتی است که گریبان گیر مردم است.

این استاد دانشگاه یکی از اولویت‌های پیش روی مجلس یازدهم را احیای ارزش پول ملی و متعادل سازی درآمدها و هزینه‌های مردم دانست و تصریح کرد: نمی‌شود مردم با نرخ‌های بین‌المللی و دلاری هزینه کنند ولی درآمدهایشان ریالی باشد.

وی افزود: چگونه کارمندی که ۱۵ درصد در سال آتی حقوقش افزایش پیدا می‌کند می‌تواند پاسخگوی تورم ۴۰ درصدی باشد و مقابل خانواده‌اش شرمنده نشود؟

اسکندری یکی دیگر از اولویت های مجلس یازدهم را اشتغال زایی با تکیه بر فعال سازی ظرفیت‌های داخلی و همچنین اشتغال زایی در خارج از کشور از طریق صدور خدمات فنی، مهندسی و پزشکی بر شمرد و گفت: حداقل در چند کشور همسایه نظیر سوریه، عراق، افغانستان، ترکمنستان، آذربایجان، تاجیکستان و ... می‌توان چند صد هزار شغل برای جوانان کشورمان ایجاد کرد.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت اصلاحات اساسی در نظام سلامت کشور گفت: مجلس یازدهم در حوزه توسعه بیمه های درمانی، تغییر شیوه های آموزشی پزشکی و توسعه پزشک خانواده با تکیه بر سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی از جانب مقام معظم رهبری گفت: باید کاری کرد که بیماران و خانواده‌های آنها به جز رنج بیماری مشکل مضاعفی نداشته باشند.

https://shoma-weekly.ir/l2dwQ6