سیاسی

ما وارث عاشوراییم و سازش برایمان ذلت است

سازش برای ما ذلت است و رسالت ما براساس فرهنگ عاشورایی،عدم سازش با استکبارجهانی وعمال آن است
معاون امور بین الملل حزب موتلفه اسلامی معتقد است گروه های تکفیری و تروریستی امویان زمانه هستند.

ترقی گفت: همان طور که از شعارهای امام حسین(ع) و منطق ایشان استنباط می توان کرد علت خروج اباعبدالله الحسین(ع) از مدینه و حرکت به سمت کوفه مخالفت با حاکم جائر آن زمان و اجرای اصل امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

حمیدرضا ترقی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، با اشاره به موضوع معروف و منکر در جامعه ابراز کرد: براساس اندیشه وتفکراسلامی بزرگترین منکری که در جامعه اسلامی زمان امام حسین وجود داشت، تفکیک دین از سیاست وکنار گذاشته شدن حدود الهی، فساد در رفتار حکام جامعه، عدم شایسته سالاری و گماردن عناصر فاسق در پست هاو مناسب حکومتی بود.

وی ابراز کرد: امام حسین(ع) در قیام عاشورا به مبارزه با اقدامات یزید که اعم ازظلم به متدینین و اهل ایمان وفسق وفجور حاکم جامعه اسلامی. و از بین رفتن ارزش های دینی- اسلامی، جایگزینی ضد ارزش ها به جای ارزش های اسلامی همچنین مخالفت با تفکیک دین از سیاست برخواسته است.

معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی گفت: دست بیعت دادن امام حسین(ع) تایید حکومت یزید و صحه گذاشتن بر انحرافات دینی و اسلامی جامعه بود و ایشان تن به چنین ذلتی ندادند تا به همه آزادگان جهان بفهمانند که باید در مقابل حکومت فاسدوفاجرایستاد و تحت سلطه و لوای آن نرفت.

وی همچنین ابراز کرد: ادامه حیات جریان باطل اموی را امروزه در اسلام آمریکایی می توان دید گروه هایی که تحت عنوان داعش و سلفی های تکفیری دست به اقدامات تروریستی زده و با حمایت صهیونیست ها و استکبار جهانی در برابر جریان ا سلام ناب محمدی و ولایت مدار نظام جمهوری اسلامی و آزادی خواهان دیگرجهان اسلام ایستاده اند

وی هدف امویان زمان را ایجاد اختلاف وبی ثباتی درجوامع اسلامی وانحراف در مسیر بیداری اسلامی دانست و افزود:این گروهها سعی میکنند با اقداماتی تروریستی چون قتل وغارت مسلمانان مقاوم را وادار به تسلیم اراده خود که اراده آمریکا و صهیونیستهاست کنند .

ترقی در پایان با بیان اینکه ما وارث فرهنگ عاشورای حسین(ع) هستیم، گفت: سازش برای ما ذلت است و رسالت ما براساس فرهنگ عاشورایی،عدم سازش با استکبارجهانی وعمال آن است .

https://shoma-weekly.ir/ssPOdJ