سیاسی

ماه عسل آمریکا با عربستان به هم خورده است

حمید رضا ترقی رئیس مرکز بین الملل حزب موتلفه اسلامی در اجلاس دبیران استانها گفت: ماه عسل آمریکا با عربستان به هم خورده است.
حمید رضا ترقی رئیس مرکز بین الملل حزب موتلفه اسلامی در اجلاس دبیران استانها گفت: ماه عسل آمریکا با عربستان به هم خورده است.

وی افزود: رابطه آمریکا با عربستان بر سر بندر بن سلطان در رابطه با سوریه و مصر دچار اختلافات و مشکلاتی شده است. آمریکایی ها به عربستانی ها گفته اند سیاستهای گذشته ما و شما در منطقه و سوریه شکست خورده است و باید در سوریه راه حل سیاسی را دنبال کنیم و از تروریست ها حمایت نشود.

ترقی تصریح کرد: سوریه در حال غلبه بر تروریست ها است و پاکسازی و پیشروی دولت سوریه بسیار خوب بوده است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی همچنین با اشاره به دیپلماسی پارلمانی بیان داشت: دیپلماسی پارلمانی پویا و فعال یکی از عناصر کلیدی در بهبود پایگاه بین المللی ایران است و این دیپلماسی می تواند عامل طرح دیدگاههای مختلف و شفاف تر بین کشورها و مجالس باشد و آثار اش می تواند حتی بهتر از دیپلماسی دولتی باشد.

وی افزود: دیپلماسی پارلمانی باید بر مبنای احترام و اعتماد متقابل و منافع مشترک دو ملت تنظیم شود. مکمل دیپلماسی پارلمانی نیز دیپلماسی احزاب است که می تواند در چارچوب مشخص اهداف را دنبال کند.

ترقی با اشاره به مبارزه با مفاسد اقتصادی و استفاده تبلیغاتی اصلاح طلبان گفت: اصلاح طلبان مفاسد اقتصادی را به دولت احمدی نژاد نسبت می دهند و خودشان را مبرای از مفاسد جلوه می دهند تا بتوانند مردم را به اصولگرایان بد بین کنند. بابک زنجانی در دولت کارگزاران شروع به رانت خواری کرده و در دامن آنها پرورش یافته استاما طوری وانمود می کنند که دولت احمدی نژاد زیر سوال رود اما زمانی که با قرار داد کرسنت مقابله می شود دهان مطبوعات را می بندند.

https://shoma-weekly.ir/lPqB6T