سیاسی

ماهواره نور اعتبار بین‌المللی ایران را افزایش داد

سردار کرمی راد گفت: اهمیت قرار دادن ماهواره در مدار تنها به دلیل کارآیی آن نیست بلکه نشان دهنده جایگاه اعتبار بین‌المللی هم هست. این کار به تربیت مهندسان و متخصصان منجر می‌شود و علاوه بر ایجاد برتری برای کشورمان به برتری و تامین نیازهای محور مقاومت هم منجر شود.

کارشناس امور نظامی و دفاعی نیز در گفت‌وگو با قدس آنلاین، این اتفاق مهم را تثبین توان برتر اطلاعاتی و دفاعی ایران در منطقه و نشان دهنده توان فنی نیروهای نظامی ایران در منطقه و فراتر از آن عنوان کرد و گفت: امروز ثابت شد که نیروهای مسلح ایران هیچ هم‌آوردی در منطقه ندارند.

محمد کرمی راد با بان اینکه برنامه توسعه توان موشکی ایران به عنوان قدرت برتر در آینده و حرکت به سوی فناوری‌های برتر از دو دهه پیش به این سو طراحی و دنبال شده به خبرنگار ما گفت: زمانی که ما در این مسیر گام برداشتیم قدرتهای جهانی به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی در برنامه ریزی راهبردی خود این اصل را مبنا قرار دادند که اجازه ندهند کشورهای دیگر به پنج حوزه از دانش برتر یعنی دانش هسته‌ای، هوافضا، بیوتکنولوژی، ابر رایانه‌ها و فناوری نانو دست پیدا کنند و آن ‌را یک تهدید برای برتری خود می‌دانند.

وی خاطرنشان کرد: الان که بیش از بیست سال از آن زمان گذشته می‌بینیم جمهوری اسلامی ایران جزو معدود کشورهایی است که در تمام این حوزه ورود پیدا کرده و موفق شده که آنها را بومی کرده و در باشگاه جهانی وارد شده است.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه اکنون جمهوری اسلامی ایران یک قدرت نظامی برتر منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای به شمار می‌رود، این موفقیت را حاصل راهی عنوان کرد که شهید حسن احمدی مقدم با خواست و تاکید مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: این روزها شاهدیم که آمریکایی‌ها در مورد خطر برداشته شدن تحریم‌های تسلیحاتی ایران تبلیغات می‌کنند و هشدار می‌هند اما دستاوردهای خارق‌العاده متخصصان ایرانی زیر سنگین ترین فشارها از جمله ساخت ماهواره برها و پرتاب ماهواره نور نشان داد ایران در تامین نیازهای دفاعی و نظامی خود به مرز خودکفایی رسیده و یکی از توانمندترین کشورهاست.

وی با تاکید بر اینکه امروز نه تنها هیچ رژیم معاندی در منطقه که هیچ قدرت جهانی هم جسارت تعرض به جمهوری اسلامی ایران را ندارد و هر حرکت اشتباه آنها با پاسخ قاطع ایران روبه‌رو می‌شود گفت: در روزهای آینده شاهد بازتاب‌ها و ظهور آثار این دستاورد جدید کشور خواهیم بود.

سردار کرمی راد تصریح کرد: اهمیت قرار دادن ماهواره در مدار تنها به دلیل کارآیی آن نیست بلکه نشان دهنده جایگاه اعتبار بین‌المللی هم هست. این کار به تربیت مهندسان و متخصصان منجر می‌شود و علاوه بر ایجاد برتری برای کشورمان به برتری و تامین نیازهای محور مقاومت هم منجر شود.

وی با اشاره به اینکه نیروهای مسلح ما در گذشته در حوزه‌های راهبردی همچون فناوری تولید پهپادها، ابزارهای جنگ الکترونیک، موشک‌های هدایت شونده و اخیراساخت بمب‌های هدایت ماهواره‌ای دست یافتند، گفت: ماهواره نور این چرخه را کامل کرد و نیروی هوافضای سپاه را در زمره برترین نیروهای نظامی قرار داد.
https://shoma-weekly.ir/R9HOvh