سیاسی

مانند عسگراولادی سراغ نداریم

آیت الله العظمی وحید خراسانی از مراجع تقلید با اشاره اینکه با فوت آقای عسگراولادی خلاء پیدا شد، گفت: جای امثال عسگر اولادی خالی است زیرا تعلیم و تربیت و اخلاص کمتر پیدا میشود .
این مرجع تقلید با اشاره به سابقه آشنایی با آقای عسگراولادی در دهه چهل افزود: ما از نجف می­آمدیم تهران دو ماه را تهران بودیم بعد برمی گشتیم از جوانی آن وقت مربوط بودیم. هیئتی چهارراه گلوبندک بود از همان زمان جوان مرد دین بود بعد با آقای امانی و اینها واقعا مکرر می­آمدند پیغام از مرحوم آقای خمینی برای ما می­آوردند از ما به ایشان خلاصه از آن زمان ما به ایشان مربوط بودیم.

وی با اشاره به اینکه وی تحت تاثیر نبود، افزود: او واقعا متدین بود و هر کاری که می­کرد روی عقیده بود، البته هیچ کس معصوم نیست ولی سعی می کرد که کارهایش مطابق با دین باشد. علی ای حال واقعا وجود و خلائیست و مثل او من الان نمی­بینم حالا هست یا نه ؛ ما خبر نداریم. از او خبر داشتیم. در پیشامد کسالتشان ما متاثر بودیم.

آیت الله العظمی وحید خراسانی اظهار داشت: آنچه خدا خواست برای او خیر بود، امیدواریم انشالله از امروز بقیه هم این شکل عمل را ترک نکنند.

وی خاطر نشان کرد: حرف حساب دو کلمه است خدا و امام زمان غیراز این دو تا فرع است هر چه هست در این دو کلمه است سعی کنید از اول قرآن را فقط برای امام زمان بخوانید، هیچ روزی هم ترک نشود؛ نظر عنایت او شامل حال می­شود. در لغزشها حفظ میکند. یکی از اموات یکی از بزرگان را خواب دید، گفت سوره­ای که میخوانیم کی به شما میرسد؟ میرسد یا نه؟ گفت دال احد نرسیده به ما می رسد. از طرف ما هم هر وقت رفتید سر قبر ایشان یک فاتحه حتما بخوانید، یک حمد و سوره بهترین هدیه هست انشالله . ما ایشان را فراموش نمی کنیم. ما با ایشان متجاوز از 50 سال سابقه داریم .

این مرجع تقلید، ابراز امیدواری کرد: انشالله خلف او هم بر راه او خواهند رفت، شما هم الحمدلله موفقید. علی ای حال واقعا این مرد عجیب بود، قضایایی ما از او داریم. در آن قضیه مرحوم ‌‌[صادق] امانی که واقعا معجزه­ ای بود، واقعا با اخلاص فداکاری کردند، مرحوم عسگراولادی جزو همانهاست از اول با آنها بود. وقتی هم که ایشان از پاریس آمد، کسی که همه کاره بود مرحوم آقای عسگراولادی بود؛ اینها جایشان خالی است. چون آن تعلیم و تربیت و اخلاص کمتر پیدا می شود. انشاء الله مهمان امام حسین است.

https://shoma-weekly.ir/Jj9SzA