سیاسی

مافیا مانع جوانگرایی در مدیریت کشور است

نظیفی پیرامون علت دیگر عدم تمایل دولت به مدیران جوان و با نشاط گفت: سوء استفاده بعضی از مجموعه‌هایی که از آنها تعبیر به مافیا می‌کنیم و نمونه بارز آن کارگزاران است که با دولت حسن روحانی همکاری نزدیک دارند هم دخیل است. این مدیران در مراکز اصلی مدیریتی کشور حضور دارند و اعمال نفوذ می‌کنند و سعی‌شان بر این است ساختار فعلی تصمیم‌گیری در نظام اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور ما را حفظ کنند.
امیر نظیفی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری و دلایل عدم تمایل دولت به مدیران و وزرای فعال و بانشاط به خبرنگار هفته نامه شما گفت: همیشه بین جوانان و پیشکسوتان تقابل و رقابتی وجود داشته است و این رقابت هیچوقت هم حل نمیشود. این رقابت صرفاً در عرصه سیاست نیست. جوان روحیه شاد، جهادی و عملگرا دارد. در حالی که پیشکسوتان و کسانی که مسنترند محتاطترند و سعی میکنند منطقیتر باشند و بیشتر تجربهگرا هستند.

وی یکی از علل تمایل نداشتن حسن روحانی به مدیران و وزرای جوان و فعال را شعار تجربهگرایی و استفاده از تجربهها دانست و مطرح کرد: روحانی ابتدای ریاست جمهوری دور اول معتقد بود مشکلات کشور مثل افزایش قیمت دلار، تورم، افزایش هزینههای خانوار، مشکل مسکن و سیاست خارجی ناشی از بیتجربگی مدیران است و مدیری که تجربه دارد جوان نیست.

* تیپ مدیریتی تیم حسن روحانی

این عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی افزود: تیپ مدیریتی تیم حسن روحانی عدم جوانگرایی است و معتقدند نباید مدیریتهای کلان دست افراد جوان باشد، ولی هم رئیسجمهور و هم وزرای او همگی اوایل انقلاب جوانان 25، 30 ساله و زیر 40 ساله بودند که بر صندلیهای مدیریت نشستند و کار کردند.

وی در ادامه گفت: من این حرکت دولت را در جهت پیشبرد نظام نمیدانم، چون اشکالات مدیریتی کشور ما با انگیزه انقلابی و جهادی قابل حل است. البته باید از تجربه پیشکسوتان استفاده شود. مدل پیشنهادی مقام معظم رهبری این است که یک جوان که توان و ابتکارش را دارد و بهروز و پرانرژی است در رأس مدیریت و کار اجرایی قرار بگیرد و پیشکسوتان در نقش مشاور قرار بگیرند و این دو با هم همکاری کنند.

* نفوذ مافیا

نظیفی پیرامون علت دیگر عدم تمایل دولت به مدیران جوان و با نشاط گفت: سوء استفاده بعضی از مجموعههایی که از آنها تعبیر به مافیا میکنیم و نمونه بارز آن کارگزاران است که با دولت حسن روحانی همکاری نزدیک دارند هم دخیل است. این مدیران در مراکز اصلی مدیریتی کشور حضور دارند و اعمال نفوذ میکنند و سعیشان بر این است ساختار فعلی تصمیمگیری در نظام اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور ما را حفظ کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اعمال نفوذ مجموعهای از مدیران دولتی 40 ساله که در دولتهای مختلف همواره در مراکز تصمیمگیری حضور داشتهاند و نمیخواهند این صحنه را به خاطر منافع اقتصادیشان و منافع مدیریتی و سیاسی ترک کنند، در عدم تمایل دولت به مدیران و وزرای جوان و فعال مؤثر است.

https://shoma-weekly.ir/M1Nf0m