سیاسی

مأموریت احمد شهید تقابل با اسلام حداکثری است

حمیدرضا ترقی گفت: احمد شهید هم‌اکنون به عنوان اهرم فشار سیاسی آمریکا علیه ایران تبدیل شده که هر از چند گاهی با گزارش‌های دروغین و غیر واقعی سعی می‌کند از ابزارهای حقوق بشر علیه جمهوری اسلامی استفاده کند.
حمیدرضا ترقی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در خصوص بیانیه احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل که خواستار توقف اعدام‌ در ایران شده، گفت: احمد شهید هم‌اکنون به عنوان اهرم فشار سیاسی آمریکا علیه ایران تبدیل شده که هر از چند گاهی با گزارش‌های دروغین و غیر واقعی سعی می‌کند از ابزارهای حقوق بشر علیه جمهوری اسلامی همچنان استفاده کند.

رئیس مرکز بین الملل حزب مؤتلفه اسلامی افزود: احمد شهید و گزارشات ضد حقوق بشری‌اش علیه ایران تلاش دارد با کمک غرب اجازه ندهد که افکار عمومی دنیا به جمهوری اسلامی با واقع‌نگری نگاه کند .

ترقی اظهار داشت: بیانیه اخیر احمد شهید مثل همیشه مبتنی بر اسناد و مطالب دروغین تهیه شده و از چند جهت قابل تأمل است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل در توضیح بیشتر افزود: این بیانیه نشان‌دهنده آن است که عوامل مدیریت‌ کننده او سعی دارند برخوردی با قاچاقچیان مواد مخدر و افرادی که جوانان دنیا را در نقاط مختلف به موجودی فاقد مصرف در جامعه تبدیل می‌کنند، صورت نگیرد.

وی افزود: احمد شهید در این بیانیه کوشیده با حمایت از عوامل قاچاق مواد مخدر و مجرمانی که در دستگاه قضایی ایران محکوم شده‌اند با اسلامیت نظام قضائی ایران مبارزه و آن را زیر سؤال ببرد.

ترقی خاطرنشان کرد:‌ مبارزه با اسلامیت نظام ایران همان موضوعی است که در استراتژی آمریکا وجود دارد و آنها صراحتاً در این استراتژی با استفاده از امثال افرادی نظیر احمد شهید به دنبال حرکت دادن جامعه ایران به سمت اسلام حداقلی هستند و می‌کوشند تا مانع از اداره کشور براساس مبانی و قوانین اسلام در حوزه‌هایی نظیر قضا، فرهنگ، سیاست داخلی و خارجی شوند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل در پایان افزود: احمد شهید و غرب با این گزارشات سعی می‌کنند مسئولان کشور را به انفعال در برابر ایدئولوژیک برخورد کردن با مسائل قضایی، سیاسی و اجتماعی بر طبق اسلام وادارند تا با فشارهای وارده ما را به سمت اسلام حداقلی سوق دهند.

https://shoma-weekly.ir/wPsKdl