بین الملل

لشکر ربات‌های اغتشاش‌گر در توئیتر

یک کارشناس رسانه از فعالیت یک‌ میلیون و ۲۵۰هزار حساب کاربری ضدایرانی در زمان اغتشاشات خبر داد که فقط ۳درصد آن تا ۸۵درصد محتوا را تولید کرده‌اند که نشان می‌دهد این جریان فیک و رباتیک است.

محمد لسانی با اشاره به این که کسی نافی حضور کاربران معترض نیست، گفت: از سه روز بعد از مرگ مهسا امینی، با موج اکانت‌های تازه تاسیس رو به رو بودیم که عمری یکی دو روزه داشته و مردم را به هنجار شکنی و تخریب و قتل انسان‌ها دعوت کردند.

وی با بیان اینکه اکانت‌های تازه تاسیس از شبکه‌های غربی نشأت می‌گرفتند، افزود: در تیرانای آلبانی منافقین و مرکز اعتدال را در سعودی و نیز رژیم صهیونیستی را در سرزمین‌های اشغالی داشتیم. شنونده‌های رادیو گفت‌وگو اگر در اینترنت جستجو کنند، مرکز اعتدال را می‌بینند که ترامپ به صورت رسمی در کنار بن سلمان تاسیس کرد تا در کشورهای منطقه اثرگذاری سایبری داشته باشد.

لسانی با بیان اینکه گروه‌های مذکور، قصد داشتند فاز اعتراض را به اغتشاش تغییر جهت دهند، گفت: اعتراض مردم به مسئولان برای کشوری ۸۵ میلیون نفری که این حق برایشان در قانون اساسی هم به رسمیت شناخته شده، طبیعی است.

وی افزود: اما آموزش ساخت بمب و نام گذاری بطری‌های سحرآمیز بر آن‌ها در فضای مجازی، [اعتراض نیست] خاصه این که می‌گویند این بطری‌ها را بیاندازید و رقص افراد را در آن تماشا کنید؛ یعنی سوزاندن فرد را به رقص تشبیه کرده و به جوان القا می‌کند که از دست و پا زدن یک نفر در آتش لذت ببر!

این کارشناس حوزه رسانه گفت: این حد از خباثت و رفتار ضد انسانی در فضایی معقول پیش نمی‌رود و لذا طی جستجوی صورت گرفته در CNN دیدیم این شبکه هم موج آفرینی در ایران را هدایت شده از خارج ایران دانسته و مشخص کرده چه کسانی پشت این موج آفرینی هستند.

وی ادامه داد: این شبکه امریکا، منافقین و رژیم صهیونیستی را سه دسته از موج آفرینان معرفی می‌کند و از آن به بعد اکانت‌های تازه تاسیس را ربات‌های برنامه ریزی شده می‌داند که عموما وظیفه‌شان پژواک است.

لسانی تاکید کرد که ربات‌ها رفتار ضد حکومتی و براندازانه را تقویت می‌کنند و از طرفی یک میلیون و ۲۵۰ هزار حساب کاربری در این مدت علیه ایران فعال بودند و سه درصد این حساب‌ها بیش از ۸۵درصد محتوا را تولید کردند.

وی همچنین گفت: این حساب‌ها بعضا زیر ۳۰ ثانیه پست‌هایی ارسال کردند که نشان می‌دهد رفتار فوق رباتیک بوده است.

https://shoma-weekly.ir/guGdi7