بین الملل

لزوم توجه مسئولین به ظرفیت داخلی کشور و اقتصاد مقاومتی

آنچه مسلم است مذاکرات ژنو بر اساس سیاستهای کلی نظام صورت می گیرد و تعیین خط قرمزها در روند پیشرفت مذاکرات براساس همین سیاستها است. البته همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند، افرادی که از کشورعزیزمان پای میز مذاکره نشسته اند، مورد اعتماد ملت ایران هستند، بنابراین ما نگرانی نسبت به نوع رفتار دیپلماتهای خود در این مذاکرات نخواهیم داشت و قطعا ازعزیزانی که در این میدان مبارزه می کنند، پشتیبانی می کنیم.

عبدالرضا مصری رئیس فراکسیون حزب موتلفه اسلامی دررابطه با روند مذاکرات ایران با گروه 1+5 اظهار داشت: آنچه مسلم است مذاکرات ژنو بر اساس سیاستهای کلی نظام صورت می گیرد و تعیین خط قرمزها در روند پیشرفت مذاکرات براساس همین سیاستها است. البته همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند، افرادی که از کشورعزیزمان پای میز مذاکره نشسته اند، مورد اعتماد ملت ایران هستند، بنابراین ما نگرانی نسبت به نوع رفتار دیپلماتهای خود در این مذاکرات نخواهیم داشت و قطعا ازعزیزانی که در این میدان مبارزه می کنند، پشتیبانی می کنیم.

وی با اشاره به سبقه رفتارهای طرف مقابل و تاکید بر لزوم هوشیاری در این مذاکرات تصریح کرد: ابته با توجه به ترفندهای دشمن و دشمنی های دیرینه آنها که در حق ملت ما روا داشته اند، نباید ما را نسبت به طرفین مذاکرات خوشبین کند که آنها می خواهند برای ما امتیازی قائل شوند. لذا هوشیاری مسئولین عزیز با حمایت جدی مردم عزیز ایران توام است و امیدواریم در این مذاکرات با هوشیاری کامل شرکت کنند.

مصری خاطر نشان کرد: آنچه مسلم است آن است که ما با آهنگ ولایت حرکت کنیم نه تندتر و نه کندتر گام برداریم تا بتوانیم در تمام عرصه پیروز میدان شویم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به کارشکنی کشور فرانسه در ژنو 2 عنوان کرد: رفتار فرانسه در ژنو 2 ناشی از قرادادی است که با عربستان سعودی
می
خواهد ببندد. این قرارداد یک تجارت بزرگ تسلیحاتی است که برای انجام آن باید رضایت رژیم صهیونیستی می خواهد بدست آورد و از طرفی باید عربستان را متقاعد کند تا این قرار داد را بپذیرد.

وی ادامه داد: قاعدتا با حمله به ایران، با یک تیر دو نشان می زند هم دل رژیم صهیونیستی به دست خواهد آورد و هم می تواند قرارداد خود را با عربستان سعودی تکمیل
می
کند و تسلیحات خود را به آنها می فروشد. تسلیحاتی که در آینده معلوم خواهد شد که عدد و رقم آن چه قدر است. به هم دلیل برای فروش این تسلیحات یک مانور مشترک هم تشکیل دادند. با توجه به این شواهد، وضعیت فرانسه مشخص است که این کشوراز دید کاسب کارانه برای فروش تسلیحات در این میدان حضور پیدا کرده است و اقداماتش در این راستا است.

مصری با اشاره به سخنان دبیرکل حزب الله لبنان در روز عاشورا گفت: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در روز عاشورا برهمین دیدگاه تاکید داشت و بیان کرد که برای به نتیجه نرسیدن مذاکرات خلل ایجاد می کنند زیرا کشورهای مرتجع منطقه به همراه رژیم صهیونیستی به این مذاکرات علاقمند نیستند.

نماینده مردم کرمانشاه تاکید کرد: آنچه مسلم است کشور عزیز ما در این سی و چند سال راه خود را پیدا کرده است. به لطف خدا با وجود تحریم ها، بدون پشتیبانی هیچ قدرتی در دنیا پیشرفتهای چشمگیری از نظر علمی، نظامی و اقتصادی داشته که در منطقه
بی
نظیر بوده است .

وی با بیان لزوم تقویت ظرفیت داخلی کشور و اتکا بر آن خاطر نشان کرد: آنچه که در این بین لازم است توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در ابتدای سال؛ یعنی نگاه به تقویت ظرفیتهای درون کشوراست و نگاه ها باید به سمت اقتصاد مقاومتی که ایشان فرمودند باشد. نباید مذاکرات و گفتگوهای دیپلماتیک، ما را از توجه به اصل قضیه که همان اقتصاد مقاومتی و توجه به ظرفیت داخلی کشور است، دور کند. ما در راستای مذاکرات، که کاری خوب ولازم است ، باید سناریو اصلی و اساسی خود را که توجه به ظرفیت درونی کشوراست ادامه دهیم و اقتصاد داخلی را تقویت نماییم.

مصری تاکید کرد: به نظرمن 90 درصد مسئولین کشور باید در ارتباط با اقتصاد مقاومتی فعال باشند و چند درصدی هم برای ادامه روند گفتگوها برنامه ریزی داشته و برای آن متمر کز باشند. لذا نباید همه توجه ها به آن سمت برود و فکر کنیم با چند مذاکره همه مشکلات ما حل خواهد شد. زیرا این مذاکرات ممکن است برای ما مشکلات جدیدی ایجاد کنند. لازمه این مقطع این است که همان فرمایش مقام معظم رهبری یعنی تقویت اقتصاد مقاومتی و به اتکا به درون برگردیم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به ادامه روند مذاکرات در توصیه ای به تیم مذاکره کننده گفت: ملت عزیز ما یک پارچه پشت سر رهبری و هم آهنگ با رهبری ازتیم مذاکره کننده حمایت می کند. ما ملت پر قدرتی داریم وهیچ ضعفی در این رابطه وجود ندارد. چنین پشتوانه و قدرتی پشت سر هر کسی باشد برنده میدان است. لذا نباید در این راستا کوچکترین امتیاز داده شود.

https://shoma-weekly.ir/pKzztd