سیاسی

لزوم بازگشت به «وفاق»

من به آینده فوق العاده خوشبین هستم. با مدد خداوند ما بزودی تجدید سازمان خواهیم کرد و در میدان رقابت های سیاسی جدّی تر حضور خواهیم یافت عدم توفیق ظاهری در انتخابات هم نباید اثری در روحیه جمعی ما داشته باشد.
کسانی که با رویکردهای رسانه ای استاد عسگراولادی آشنا بودند، می دانستند که در سالهای اخیر ترجیح می داد مصاحبه مکتوب انجام دهد و دیگران را هم به این امر توصیه می کرد. زیرا معتقد بود خطای بیان گوینده و خطای تنظیم خبرنگار را کاهش می دهد. برای شماره 26 مردادماه سال جاری، دقیقا یک هفته قبل از آنکه بستری شود؛ از او خواستیم با توجه به نتیجه انتخابات و آرایش اصولگرایان، در خصوص آینده ای اصولگرایی و حزب موتلفه اسلامی به سوالات ما پاسخ دهد. ضرورت بازخوانی آن سخنان در این پرونده (به ویژه در این روزها که در میانمان نیست) قابل چشم پوشی نبود. او از اصولگرایان خواسته بود که بخشی از وقت خود را به موضوع مهم آسیب های تکثر اصولگرایان و نیز ضرورت بازآرایی و نوسازی سازمان اصولگرایی اختصاص دهند و نیز از جوانان خواسته بود که در این موضوع ایفای نقش کنند. این آخرین توصیه استاد فقید به هفته نامه شما را دستور صفحات ویژه این شماره قرار دادیم و بر اساس توصیه وی، چهره های جوان را نیز در اولویت قرار گذاشتیم.

گزیده ای از مصاحبه استاد عسگراولادی:

 * آینده اصولگرایی آینده ای روشن و امیدوار کننده است؛ اصولگرایی یک گفتمان است آثار وجودی این گفتمان، برگفتمان رقیب در انتخابات سایه انداخته است و آنها این سایه را نمی توانند نادیده بگیرند.  شما ملاحظه کنید رقیب ما در سال 88  راه افراط را در پیش گرفت و کشور را تا لب پرتگاه پیش برد، امّا مقاومت مردم آنها را سر عقل آورد و اکنون هیچ کس از آن اعمال بی منطق و احساس خود بزرگ بینی دفاع نمی کند.

*  اصول اولیه اصولگرایی ثابت است امّا اصولگرایان نیاز به بازخوانی و بازتولید گفتمان خود دارند کاری که در انتخابات گذشته مورد غفلت قرار گرفت.

* همگرایی و وحدت اصولگرایان امری حیاتی است این را بزرگان اصولگرا خوب درک میکنند و همه باید دقت لازم را داشته باشیم.

* یکی از مباحثی که اکنون مطرح است این است که اصولگرایان باید از کادرهای ورزیده جوان خود رونمایی کنند تا نسل جدید رهبران اصولگرا بتوانند حداقل دو دهه کاروان اصولگرایی را درست رهبری کنند.

* مدلهای تحزب که در دهه 40 ، 50 ، 60 یا حتی 70 وجود داشته امروز کارآمدی ندارد. الان گردش ارتباط و نوع ارتباطات به گونه ای است با دهه های قبل کاملاً متفاوت است. ما باید در عصر خودمان زندگی کنیم شاید بنده این توفیق را نداشته باشم امّا کادرهای جوان اصولگرایی این ضرورت را حس می کنند وانشاءالله به سمت آن حرکت خواهند کرد.

* آینده موتلفه اسلامی روشن است. موتلفه یک کلمه طیبه است و همانند نهری جاری است. حیات موتلفه بخاطر آن است که امام(ره) با دست مبارک خود آنرا بنیان نهاده است ما هنوز گرمی دست حمایت امام(ره) را بر این تشکل حس می کنیم. ممکن است ما فراز و فرودهایی را تجربه کنیم امّا تا انقلاب هست بخواست خداوند حزب موتلفه هم هست چون حزبی خدائیست و ریشه دار و فراگیر بوده و با تقدیر خداوند خواهد بود.

* من به آینده فوق العاده خوشبین هستم. با مدد خداوند ما بزودی تجدید سازمان خواهیم کرد و در میدان رقابت های سیاسی جدّی تر حضور خواهیم یافت عدم توفیق ظاهری در انتخابات هم نباید اثری در روحیه جمعی ما داشته باشد.



https://shoma-weekly.ir/bidDUn