سیاسی

لزوم اجرای طرح ضربتی رفع بیکاری

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه دولت و مجلس باید در یک طرح ضربتی و انقلابی راهکارهای عملی برطرف کردن بیکاری، تورم و رکود را شناسایی و برطرف کنند، گفت: نگاه دولت نیز باید نگاه به درون باشد نه نگاه به برون.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد خرسند، امام جمعه کازرون در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، با اشاره به نامگذاری سال به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» از سوی مقام معظم رهبری گفت: از این نامگذاری و به ویژه دو کلمه آخر این‌گونه استنباط می‌شود که معظم‌له برای رفع مشکلات اقتصادی مردم به دنبال فضاسازی شعاری نیستند و از مسئولان،‌ دولت، مجلس، نخبگان، رسانه‌ها و علما اقدام و عمل می‌خواهند.

دل بستن به خارجی‌ها جهت گشایش در وضعیت اقتصاد کشور، سراب است

وی، کلید حل مشکلات کشور را نسخه اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: دل بستن به خارجی‌ها برای اینکه گشایشی در اقتصاد ما صورت بگیرد، سراب است و با شعار دادن هم این مشکلات برطرف نمی‌شود.

خرسند ادامه داد: اقتصاد مقاومتی یعنی نگاه به درون و اینکه از ظرفیت‌های درونی کشورمان به نحو بهینه استفاده کنیم چرا که ما یک کشور قوی، پهناور و دارای جوانان مستعد هستیم و علاوه بر این‌ها به لحاظ جغرافیایی، فرهنگ‌ها، رویش‌ها، منابع خدادادی زیرزمینی و روزمینی، دریایی و غیره یک کشور کاملاً غنی هستیم که باید از تمام این‌ها برای ایجاد اشتغال و رونق چرخه اقتصادی کشورمان بهره جوییم.

اقتصاد مقاومتی در ایجاد اشتغال و راه‌اندازی و رونق چرخه تولید است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ، اقتصاد مقاومتی را در ایجاد اشتغال و راه‌اندازی و رونق چرخه تولید دانست و گفت: راه‌اندازی و رونق چرخه تولید در حقیقت همان ایجاد اشتغال است که موجب رفع بسیاری از مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی نیز می‌شود.

وی همچنین بر لزوم ترویج گفتمان حاکم بر اقتصاد مقاومتی تأکید کرد و گفت: باید به این مسئله توجه داشته باشیم که در گفتمان اقتصاد مقاومتی، فرهنگ‌های اسراف و تبذیر جایی ندارد بنابراین زدودن این نوع فرهنگ‌ها نیز در این گفتمان ضروری است.

رفع تمام مشکلات اجتماعی در گرو اقدام و عمل است

خرسند ادامه داد: باید در این گفتمان مصرف کالای داخلی را ترویج دهیم و با قاچاق مبارزه جدی کنیم و در این صورت است که چرخه تولید فعال می‌شود و اشتغال نیز ایجاد می‌شود و به تبع سایر مشکلات ما برطرف می‌شود چرا که بسیاری از مشکلات امروز ما به دلیل نرخ بالای بیکاری، تورم و رکود است و رفع تمام این‌ها در گرو اقدام و عمل است.

امام جمعه کازرون با تأکید بر اینکه دولت و مجلس باید در یک طرح ضربتی و انقلابی راهکارهای عملی برطرف کردن بیکاری، تورم و رکود را شناسایی و برطرف کنند، گفت: نگاه دولت نیز باید نگاه به درون باشد نه نگاه به برون.

هیئت‌های خارجی تنها به دنبال فروش کالاهای خود هستند

وی با بیان اینکه امروز متأسفانه شاید بگوییم مقداری نگاه دولتمان برای حل مشکلات کشور بیشتر به برون است تا درون، به حضور و سفر هیئت‌های خارجی به کشورمان اشاره کرد و گفت: حضور هیئت‌های خارجی در کشور خوب است و اشکالی ندارد اما نباید به این‌ها امید داشته باشیم چرا که آنان می‌خواهند کالاهای خود را به ما بفروشند و منابع مالی ما را جذب کنند لذا ما باید به فکر اقتصاد خودمان باشیم.

خرسند تأکید کرد: تنها زمانی مشکلات اقتصادی کشورمان برطرف و وضعیت معیشتی مردم رو به بهبودی می‌رود که اقتصاد مقامتی را سرلوحه تمام فعالیت‌های خود قرار دهیم.

https://shoma-weekly.ir/y6n57O