سیاسی

لاسجردی: طبس مدفن نظریه ضرورت وابستگی به غرب بود

آمریکایی‌ها در جریان حادثه طبس می‌خواستند از طریق راهکار نظامی به دنبال آزادی گروگان‌های خود که در جریان فتح لانه جاسوسی در تهران بازداشت شدند، باشند.

حسن لاسجردی، گفتگو با نسیم با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها با انجام عملیات نظامی در صحرای طبس در ایران می‌خواستند اثبات کنند بدون وابستگی به غرب داشتن امنیت امکان‌پذیر نیست،گفت: آمریکایی‌ها با عملیات نظامی به دنبال آن بودند تا نشان دهند سیاست نه شرقی نه غربی دارای پشتوانه نیست و با اجرای این عملیات نظامی اثبات کنند بدون وابستگی به غرب داشتن ثبات و امنیت امکان پذیر نیست.
معاون سازماندهی حزب موتلفه اسلامی افزود: آمریکایی‌ها در جریان حادثه طبس می‌خواستند از طریق راهکار نظامی به دنبال آزادی گروگان‌های خود که در جریان فتح لانه جاسوسی در تهران بازداشت شدند، باشند.
وی به تبلیغات گسترده رسانه‌ای مقامات آمریکا برای انجام این عملیات اشاره کرد و افزود: دولت‌مردان آمریکا با ازدست دادن سفارت خود در سال 58 توان مانور خود را در ایران از دست داده بودند لذا می خواستند با قدرت نظامی خود شکست‌‍‌های دیپلماتیک‌شان را پنهان کنند.
عضو شورای سیاستگذاری نشریه شما خاطر نشان کرد: اسناد و فایل‌های صوتی موجود در هلی کوپترهای برجای مانده در صحرای طبس ارتباطات جریان بنی صدر و مجاهدین خلق را با سرویس‌های جاسوسی آمریکا مشخص می کرد که با بمباران منطقه به دستور بنی صدر تمامی این اسناد از بین رفت.


https://shoma-weekly.ir/6uqENU