بین الملل

لاسجردی: آمریکا از انرژی به عنوان یک سلاح بهره می گیرد

به نظر می رسد که آمریکایی ها در تلاش هستند که از راه ها و ابزار هایی که روس ها برای تحت فشار قرار دادن رقبای خود دارند مانند بحث انرژی، به عنوان یکی از ابزارهای فشار علیه روسیه استفاده کنند .

حسن لاسجردی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در برنامه "بدون خط خوردگی" رادیو گفتگو در خصوص اظهارات جان مک کین سناتور جمهوری خواه آمریکایی نسبت به بحرانی که بر اثر کاهش سقوط بهای نفت به وجود آمده است، گفت : به نظر می رسد که آمریکایی ها در تلاش هستند که از راه ها و ابزار هایی که روس ها برای تحت فشار قرار دادن رقبای خود دارند مانند بحث انرژی، به عنوان یکی از ابزارهای فشار علیه روسیه استفاده کنند .

وی در ادامه تصریح کرد : در مجموع نگاه آمریکایی ها این است که روس ها را از طریق مزیت هایی که دارند مانند بحث انرژی تحت فشار قرار دهند و اگر در اجلاس اخیر جی هشت نگاهی کنیم متوجه می شویم که یکی از محور های مخاصمه بین پوتین و اوباما بحث های مرتبط با مدیریت انرژی بود که چه طور انرژی مدیریت شود و قیمت آن چگونه طراحی شود .

حسن لاسجردی اظهار داشت : در حقیقت ایالات متحده در نظر دارد که در شرایط فعلی که روس ها از موضوع انرژی در روزهای نزدیک به زمستان استفاده ابزاری می کنند در تلاش هستند که با این کاری که در بحث مدیریت انرژی انجام شده است رقیب خود روسیه را از میدان به درکنند.

https://shoma-weekly.ir/BGm0YT