سیاسی

لازمه صلح و امنیت منطقه حفظ نفوذ ایران در منطقه است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: ایجاد صلح و امنیت در منطقه مستلزم این است که ایران همچنان نفوذ خود را منطقه حفظ کند و تاثیری خود را در صلح و امنیت منطقه داشته باشد
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: نباید اجازه دهیم که کشوری مانند فرانسه به عنوان واسطه، زمینه برجام های بعدی را فراهم کند و درباره این مسئله مذاکره ای داشته باشد.

حمیدرضا ترقی در گفت و گو با ایسکانیوز، با اشاره به سفر وزیر امور خارجه فرانسه به تهران و بحث پیرامون مسائل موشکی و منطقه ای گفت: همان طوری که مسئولین کشور و مقام معظم رهبری به صراحت اعلام کرده اند، موضوع موشکی ایران قابل مذاکره با هیچ کشوری نیست و نباید اجازه دهیم که کشوری مانند فرانسه به عنوان واسطه،زمینه برجام های بعدی را فراهم کند و درباره این مسئله مذاکره ای داشته باشد.

وی افزود: مسائل منطقه نیز به نفوذ جمهوری اسلامی و تاثیرگذاری آن در منطقه و باز می گردد و لذا موضوعی اجتناب ناپذیر است؛ منطقه بدون توجه و نظارت ایران یقینا نمی تواند به صلح و امنیت برسد.

ترقی ادامه داد: ایجاد صلح و امنیت در منطقه مستلزم این است که ایران همچنان نفوذ خود را منطقه حفظ کند و تاثیری خود را در صلح و امنیت منطقه داشته باشد.

معاون سابق امور بین الملل حزب موتلفه حضور ایران در منطقه را وابسته به امنیت ملی کشور دانست و تصریح کرد: خط مقدم امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران مرز اسرائیل است و کشورهایی مانند سوریه و عراق و لبنان هم پیمانان نظامی ایران هستند؛ بنابراین مذاکره درباره مسائل منطقه ای جایگاهی ندارد زیرا که قابل چانه زنی نیست.

https://shoma-weekly.ir/IIJFSW