سیاسی

لاریجانی برای ریاست مجلس از اقبال بیشتری برخوردار است

حجت الاسلام خرسند: آقای لاریجانی در بحث ریاست مجلس از اقبال بیشتری برخوردار است.

یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: آقای لاریجانی در بحث ریاست مجلس از اقبال بیشتری برخوردار است.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد خرسند در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، با بیان این‌که «نمی‌توان در مورد فراکسیون‌های مجلس آینده پیش‌بینی کرد» اظهار کرد: احتمالا جبهه پایداری و جبهه متحد هر کدام یک فراکسیون تشکیل دهند.
وی افزود: اگرچه امیدوارم یکپارچگی صورت بگیرد و انتخابات تمام شده تلقی و رقابت‌ها تبدیل به رفاقت شود و وحدت و همدلی بین نمایندگان بیشتر باشد تا در این صورت کارآیی مجلس هم بالا برود، اما به نظر می‌رسد هر کدام از دو جبهه پایداری و متحد یک فراکسیون را تشکیل ‌دهند.
این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان این‌که «مهم این است که پیروزی اصولگرایان نتیجه این انتخابات شد» خاطرنشان کرد: مجلس ما بیش از 80 درصد اصولگراست و این یک پیروزی و دستاورد بزرگ برای اصولگرایی قلمداد می‌شود و همه باید تلاش کنند که بگو مگوهای ایام انتخابات را به حداقل برسانند، حال این‌که چه فراکسیون و چه جریانی سر کار بیایند در مرتبه بعدی است.
خرسند همچنین در مورد رییس مجلس آینده نیز گفت: در این مورد انتخاب را باید به خود نمایندگان سپرد تا آن‌ها بر اساس دیدگاه‌ها و رایزنی‌هایی که دارند تصمیم نهایی را بگیرند، اما قرائن و شواهد نشان می‌دهد که آقای لاریجانی در بحث ریاست مجلس اقبال بیشتری داشته باشند. وی همچنین اظهار کرد: البته این موضوع به معنای این نیست که مثلا آقای حدادعادل شایستگی ندارند، ایشان انسان ارزشمندی هستند و یک دوره هم رییس مجلس بودند. اما به نظرمن این‌که آقای لاریجانی و حدادعادل رییس باشند فرقی نمی‌کند، اما به هر ترتیب برای آقای لاریجانی فضای بیشتری برای ریاست مجلس فراهم است.

https://shoma-weekly.ir/4bwRuh