سیاسی

قوه قضاییه با متخلفان خود با جدیت و قاطعانه برخورد کند

امام جمعه کازرون خواستار رسیدگی به مسائل داخلی خود قوه قضاییه شد و گفت: در داخل قوه قضایی با افراد متخلف و فاسد در همه شهرها با جدیت و قاطعانه برخورد شود و این شیوه استمرار یابد.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی امضاء کنندگان نامه در حمایت از مذاکره با آمریکا را عده‌ای مفلوک و کم عقل سیاسی خطاب کرد و گفت: ترامپ آدمی است که ذره‌ای قابل اعتماد نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، حجت‌الاسلام محمد خرسند با اشاره به سال‌روز تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی اظهارداشت: یکی از نیازهای جامعه امروز ما تبلیغ دینی است.

وی با بیان اینکه شوربخانه هجمه‌های زیادی به اصل دین می‌شود که باید به شبهات پاسخ داده شود گفت: نیازمند به شکل سنتی و مدرن تبلیغ در جامعه هستیم اما بدانید هیچ چیزی جای مسجد و خطابه را نمی‌گیرد.

خرسند با گلایه از تعطیل شدن رسم منبری در مراسم ختم و استفاده از تعریف و تمجید افزود: کازرون در گذشته چند منبری در مراسم ختم منبر می‌رفت اما امروز حتی حاضر نیستند در مراسم ختم‌شان از زبان منبری چند ایات و روایات بشنود.

خطیب جمعه کازرون با بیان اینکه بحث تبلیغ دینی امروز در غربت است اظهارداشت: فضاهای مجازی در همه خانه‌ها نفوذ کرده اما بیان احکام و مسایل و محافل دینی به حداقل رسیده و بعضاً وجود ندارد که این ضعفی است که هم دستگاه‌های تبلیغی هم مردم نباید بی‌تفاوت باشند.

خرسند با اشاره به هفته قوه‌قضاییه و فرمایشات امام راحل که می‌فرماید قوه قضاییه باید صد در صد انقلابی باشد و انقلابی عمل کند گفت: البته انقلابی‌گری برخلاف نظر و تبلیغ برخی تندروی نیست بلکه عادلانه، خردمندانه، دقیق، دلسوزانه، منصفانه، قاطعانه و بدون رودربایستی عمل کردن است.

امام جمعه کازرون خواستار رسیدگی به مسائل داخلی خود قوه قضاییه شد و تاکید کرد: در داخل قوه قضایی با افراد متخلف و فاسد در همه شهرها با جدیت و قاطعانه برخورد شود و این شیوه استمرار یابد.

وی با اشاره به زندان زدایی که مورد تاکید رهبری است گفت: سعی کنند در برخی جرم‌ها با رافت اسلامی برخورد شود و بحث زندان زدایی را در اولویت قرار دهند.

خرسند با اشاره به مراجعات زیادی که در مورد پرونده‌های حوادث اخیر کازرون به امام جمعه می‌شود افزود: قوه قضاییه به طور مناسب برای افرادی که شاکی یا خسارت دیده و یا برخورد مناسبی با آنها صورت نگرفته رسیدگی کند.

امام جمعه کازرون با بیان اینکه اگر به کسی بی‌حرمتی و ظلم شده باید رسیدگی شود گفت: رفتار قوه قضاییه طوری باشد که افراد خسارت دیده احساس ترس نکرده بلکه احساس امنیت کنند.

وی با انتقاد از سکوت مجامع جهانی در قبال جنایات عربستان در یمن گفت: عربستان و متحدانش برای اینکه بندری را از دولت قانونی یمن بگیرند هر جنایاتی توانستند انجام دادند.

خرسند با بیان اینکه اکنون که حواس‌ها جمع جام جهانی شده شبکه‌های خبری و مجامع حقوق بشر سکوت کردند و این جای تاسف دارد بیان کرد: علی رغم همه این جنایات نتوانستند به اهدافشان برسند و مردم و مجاهدین یمن مقاومت کردند و مقاومت همیشه با مدد الهی پیروز بوده و پیروزی مردم یمن شاهد هستیم.

خطیب جمعه کازرون با اشاره به سخنان رهبری انقلاب در نماز عید فطر گفت: ملت ایران باید بیدار باشد و توطئه‌ها را بشناسد و امروز توطئه دشمن فشار افتصادی به توده ملت ایران است تا آنها را خسته و ناامید کنند.

وی بیان کرد: سران سه قوا با تصمیمات قوی و با اتحاد و همبستگی راه را برای حل مشکلات موجود باز کرده و دنبال مچ‌گیری نباشند.

خرسند امضاء کنندگان نامه در حمایت از مذاکره با آمریکا را عده‌ای مفلوک و کم عقل سیاسی خطاب کرد و افزود: ترامپ آدمی است که ذره‌ای قابل اعتماد نیست همانطور که دیدیم با برجام چه کرد.

امام جمعه کازرون طرح این‌چنین مسائلی را دوقطبی کردن جامعه در راستای اهداف دشمن دانست و گفت: امروز بیش از هر زمانی به وحدت انسجام و همدلی و آرامش نیاز داریم.

وی بابیان اینکه در فضای‌های عمومی و مجازی طبق فرمایش رهبری تهمت زدن و توهین به یکدیگر از سوی جمعی رایج شده افزود: این جمع جمع زیادی نیستند اما کارشان به کشور و فضای عمومی کشور لطمه می زند.

https://shoma-weekly.ir/WTZxI0