سیاسی

قوه قضائیه تا نقطه مطلوب فاصله دارد

حجت‌الاسلام محمد خرسند اظهار داشت: خروجی کار این قوه باید طوری باشد که اگر کسی در جامعه مورد ظلم قرار گفت بداند که پناهگاهی چون قوه قضاییه دارد؛ و گرچه در این مسیر تاکنون زحمات خوبی کشیده شده، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز فاصله هست
حجت‌الاسلام محمد خرسند اظهار داشت: امروز دشمنی ما با اسرائیل فقط به‌ دلیل اِشغال فلسطین نیست، بلکه غصب سرزمین قدس شریف و تمام جنگ‌افروزی‌ها و بدبختی‌های بشریت ریشه در حیات نامبارک رژیم پلید صهیونیستی دارد.

وی گفت: تمام حوادث تلخ منطقه و برادرکشی‌ها و همچنین فتنه‌هایی که در کشورهای اسلامی رخ می‌دهد، فقط زیر سر رژیم صهیونیستی است.

امام‌جمعه کازرون با بیان اینکه دشمنی با اسرائیل ریشه در امنیت کشورها دارد، تصریح کرد: چنانچه اجازه بدهیم که اسرائیل در منطقه قدرت پیدا کند، نخستین کشوری که به سراغش خواهند آمد جمهوری اسلامی ایران است که این آرزو را بااقتدار جوانان رشید کشورمان به گور خواهند برد.

خرسند روز قدس را روز امنیت برای مستضعفان عالم عنوان کرد و بیان داشت: در این روز مستضعفان و مظلومان دنیا به کف خیابان‌ها می‌آیند و رژیم پلید صهیونیستی را نفرین می‌کنند.

وی پاسخ مقتدرانه موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را ستود و متذکر شد: این موشک‌ها پیش از آنکه به مراکز داعش اصابت کند، قلب آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود را نشانه رفت.

خطیب نمازجمعه کازرون گفت: پاسخ مقتدرانه موشکی هوافضای سپاه پاسداران از هر حیث انقلابی و حساب‌ شده بود به‌طوری‌که تمام موشک‌ها با سرعت خیره‌کننده و به‌طور دقیق بدون ذره‌ای خطا در نقطه مورد هدف فرود آمد.

خرسند خاطرنشان کرد: دشمن بنا به فرموده مقام معظم رهبری یک ترقه‌بازی کرد، اما به‌صورت عملی موشک‌هایمان را آزمایش کردیم که این بیانگر همان ضرب‌المثل است که «عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد.»

وی بابیان اینکه، این قدرت موشکی را مُفت به دست نیاوردیم که قابل مذاکره باشد، ادامه داد: برای قدرت موشکی خود حاضر هستیم بجنگیم ولی مذاکره نخواهیم کرد؛ چراکه مذاکره‌ها به ما نشان داد کسی که قلدری می‌کند مذاکره با او معنایی ندارد و چیزی نصیبمان نمی‌شود.

امام‌جمعه کازرون تصریح کرد: آمریکا و آل سعود بدانند موشک‌های با برد بالای ما در تونل‌های زیرزمینی آماده برای شلیک بر سر دشمنانی است که دست از پا خطا کنند.

خرسند در بخش دیگر سخنان خود هفته قوه قضاییه را گرامی داشت و گفت: خروجی کار این قوه باید طوری باشد که اگر کسی در جامعه مورد ظلم قرار گفت بداند که پناهگاهی چون قوه قضاییه دارد؛ و گرچه در این مسیر تاکنون زحمات خوبی کشیده شده، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز فاصله هست.

وی از دستگاه‌ قضایی خواست به منظور زندان‌زدایی و پیشگیری، به زندانیانی که به خاطر جرائم غیرعمد در زندان بسر می‌برند تسهیلاتی داده شود.

https://shoma-weekly.ir/f8xom5