سیاسی

قهر محیط زیست حاصل رفتار نامطلوب ما است

محیط زیست مانند موجودی زنده است، اگر با آن درست بخورد کنیم محیط زیست نیز سخاوتمندانه با ما رفتار خواهد کرد، اگر رفتار مناسبی در قبال آن نداشته باشیم، این موجود زنده نیز با ما همان رفتار را خواهد داشت.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: بحث محیط زیست و رسیدگی به معضلات و مشکلات پیش آمده در این زمینه نیازمند عزم ملی و هماهنگی و اتحاد بین تمامی ارگانها و افراد جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس واحد علوم و تحقیقات با اشاره به فعالیت مجدد شورای عالی حفاظت محیط زیست در دولت یازدهم گفت: بحث محیط زیست و رسیدگی به معضلات و مشکلات پیش آمده در این زمینه نیازمند عزم ملی و هماهنگی و اتحاد بین تمامی ارگانها و افراد جامعه است.

علی عباسپور ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این دوره از انجمن متخصصان محیط زیست در واحد علوم و تحقیقات گفت: برگزاری اینگونه همایش های تخصصی محیط زیست، می تواند تأثیر بسزایی در بهبود هرچه بیشتر شرایط محیط زیست در کشور، منطقه و دنیا داشته باشد.

وی بابیان اینکه محیط زیست تأثیر مستقیمی در توسعه پایدار دارد، ادامه داد: محیط زیست مانند موجودی زنده است، اگر با آن درست بخورد کنیم محیط زیست نیز سخاوتمندانه با ما رفتار خواهد کرد، اگر رفتار مناسبی در قبال آن نداشته باشیم، این موجود زنده نیز با ما همان رفتار را خواهد داشت.

عباسپور افزود: خشک شدن دریاچه ارومیه و تالابها، گرم شدن زمین، گازهای گلخانه ای، آب شدن یخ های قطب و ... همه و همه نتیجه عملکرد و رفتار نامناسب است که بشر با محیط زیست داشته است که متأسفانه سالهای زیادی طول می کشد تا شاید بتوان بخشی از تخریب هایی که به محیط زیست وارد کرده ایم، جبران شود.

عباسپور با بیان اینکه بحث آموزش مهمترین فعالیت در ارتباط با بهبود وضعیت محیط زیست است، تصریح کرد: آموزش یکی از مهمترین و تأثیرگذارترین عوامل در نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از محیط زیست است، که معتقدم باید از همان دوران کودکی و بویژه در آموزش و پرورش و آموزش عالی کشور به آن توجه ویژه ای شود.

وی افزود: دانشکده تخصصی محیط زیست واحد علوم و تحقیقات یکی از فعالترین دانشکده های است که با توجه به دارا بودن رشته های تخصصی مرتبط با محیط زیست در تمامی علوم مانند علوم پایه با رشته های نظیر آمایش سرزمین، آلودگی محیط زیست، علم مهندسی با رشته های نظیر مهندسی آب، مهندسی انرژی های تجدیدپذیر و علوم انسانی با رشته حقوق محیط زیست، می تواند فعالیت چشمگیری در محیط زیست و مسائل و مشکلات مرتبط با آن داشته باشد.

رئیس واحد علوم و تحقیقات به اهداء کرسی انرژیهای تجدیدپذیر از سوی سازمان یونسکو به واحد علوم و تحقیقات اشاره کرد و افزود: یکی از اهدافی که در واحد علوم و تحقیقات همواره به آن توجه می شود، تبدیل این واحد به دانشگاهی سبز است. همچنین ارتباط و همکاری با دانشگاه های داخلی و خارجی از جمله میشگیان غربی و سوربون فرانسه نیز از جمله فعالیت هایی است که در این واحد به آن پرداخته می شود.

https://shoma-weekly.ir/1uOIET