سیاسی

قرض الحسنه رابطه مستقیمی با اقتصاد مقاومتی دارد

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، پرداخت قرض الحسنه را یکی از اصل‌های قرآنی دانست و افزود: متاسفانه این اصل قرآنی در هیاهوی کارهای روزمره به فراموشی سپرده می‌شود.
 حجت الاسلام علی بنایی، در آیین تکریم و تجلیل از نیکوکاران قرض الحسنه موسسه مالی و اعتباری کوثر که در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: یکی از کارهای خیری که به انجام آن سفارش فراوانی شده؛ دستگیری از نیازمندان و مستمندان است و افرادی که در مسیر رفع نیازهای دیگران گام برمی دارند، رضایت الهی را فراهم می‌کنند.

وی پرداخت قرض الحسنه را یکی از اصل‌های قرآنی دانست و افزود: متاسفانه این اصل قرآنی در هیاهوی کارهای روزمره ما به فراموشی سپرده می‌شود در حالی که این امر از ضروریات امروز جامعه است.

معاون استاندار قم عنوان کرد: متاسفانه امروز فضای کشور نسبت به توجه و عنایت به قرض الحسنه بیگانه است و مسلمانان وظیفه دارند در خصوص قرض الحسنه اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی، با بیان اینکه کسانی که به امر قرض الحسنه توجه دارند نزد خداوند محترم هستند، افزود: در آیات قرآن کریم داریم؛ اگر به خدا قرض نیکو دهید برای شما چندین برابر گرداند و هم از گناه شما درگذرد.

حجت الاسلام بنایی تأکید کرد: کسانی که در مسیر قرض الحسنه گام برمی‌دارند باید در این راستا تلاش مستمری داشته باشند و کسانی که برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه سپرده گذاری می‌کنند و کسانی هم در این مسیر سازوکار لازم را جهت تحقق آن فراهم می‌کنند مورد عنایت الهی هستند.

قرض الحسنه نقطه مقابل ربا است

وی نقطه مقابل قرض الحسنه را ربا دانست و افزود: ربا یکی از اعمال نهی شده است و افرادی که در این مسیر قدم می‌گذارند به آنان وعده عذاب الهی داده شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم تصریح کرد: در جامعه اسلامی و قرآنی کسانی که به دنبال ترویج سنت و آئین رسول الله (ص) هستند باید به اصل قرآنی قرض الحسنه توجه جدی داشته باشند و در این زمینه اخلاص و انگیزه الهی را در خود ایجاد کنند.

وی عنوان کرد: قرض الحسنه رابطه مستقیمی با اقتصاد مقاومتی دارد که این امر در سالی که به فرموده رهبر معظم انقلاب به سال فرهنگ و اقتصاد نامگذاری شده و ایشان در سال‌های اخیر تاکیدات بسیاری نسبت به اقتصاد مقاومتی داشته‌اند باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

https://shoma-weekly.ir/WX8sWw