سیاسی

قدرت منطقه‌ای ایران نتیجه راهبرد امام است

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه راهبرد امام راحل در سیاست خارجی تغییرناپذیر بود، گفت: ایشان آمریکا را دشمن بشریت می‌دانستند.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه راهبرد امام راحل در سیاست خارجی تغییرناپذیر بود، گفت: ایشان آمریکا را دشمن بشریت می‌دانستند.

محمدکاظم انبارلویی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد دیدگاه امام (ره) نسبت به آمریکا گفت: امام خمینی (ره) آمریکا را دشمن بشریت می‌دانست و مبارزه با آمریکا را از راهبرد‌های اصلی جمهوری اسلامی ایران تعیین کردند.

وی ادامه داد: امام با نامه‌ای که به گورباچف نوشتند فروپاشی نظام شوروی را پیش بینی کرد و در پایان عمر خود شاهد فروپاشی این نظام بود؛ و ایشان در وصیت نامه و ماه‌های پایانی عمر خود با فریاد‌های بلند گفت که ما پای همه چیز ایستاده ایم و هیچ وقت با دنیا کفر و شرک صلح نخواهیم کرد.

انبارلویی با اشاره به دشمنی آمریکا با ایران گفت: امام راحل بر این مسئله تاکید داشتند که ما تا جایی پیش خواهیم رفت که از ناقوس‌های کلیسا فریاد مرگ بر آمریکا سر می‌دهیم، امام با درک درست از جنایات آمریکا مردم دنیارا به مبارزه با آن‌ها دعوت می‌کرد.

عضو شورای مرکزی موتلفه اسلامی با بیان اینکه راهبرد امام در سیاست خارجی راهبردی تغییر ناپذیر است، خاطرنشان کرد: شاهدیم که ۳۰ سال از رحلت امام گذشته است، اما می‌بینیم که همچنان رهبر معظم انقلاب بر این راه تاکید می‌کنند؛ امروز اگر می‌شنویم که رهبری می‌فرمایند نه مذاکره و نه جنگ فقط مقاومت به همین دلیل است.

وی در پایان تصریح کرد: امام فرمودند ملت‌های جهان بدانند که ما در مقابل باج‌هایی خواهی غرب ایستادیم و از این راه بر نمی‌گردیم، امروز بعد از ۳۰ سال که از رحلت امام می‌گذرد قدرت منطقه‌ای ایران شکل گرفته است.

https://shoma-weekly.ir/zdfBzJ