سیاسی

قانون احزاب نیاز به تجدید نظر دارد

بادامچیان با بیان اینکه قانون احزاب ۳۰ سال پیش تدوین شده است، افزود: این قانون هم اکنون نیازمند تجدید نظر است.
نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: امروز آمریکا و اروپا نیازمند مذاکره با ایران است چون ایران نشان داده در طول ۳۰ سال انقلاب توانسته بدون حمایت خارجیها به انرژی هستهای دست پیدا کند.

اسدالله بادامچیان به قانون تشکیل احزاب اشاره کرد و افزود: حزب موتلفه اسلامی ۵۰ سال سابقه فعالیت در کشور را دارد.

نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۲۷۰ حزب پروانه دار و دارای مجوز در کمیسیون احزاب فعالیت دارد، اظهارکرد: از این تعداد هم اکنون ۵۰ حزب فعال است.

وی با اشاره به اینکه قانون احزاب دست خوش تغییر دولتها نیست و از ترکیب سه قوه تشکیل شده است، گفت: برخی احزاب جدید هستند و خیلی زود نیز غیرفعال میشوند.

قانون احزاب نیاز به تجدید نظر دارد

بادامچیان با بیان اینکه قانون احزاب ۳۰ سال پیش تدوین شده است، افزود: این قانون هم اکنون نیازمند تجدید نظر است.

وی به یارانه احزاب اشاره کرد و بیان داشت: تجربه نشان داده که یارانه دولتی و پولی که به احزاب داده میشود خیلی به درد این مجموعهها نمیخورد.

وی افزود: اگر پول دولتی به حزبی داده شود ،آن حزب به جای مردمی شدن، دولتی میشود و باید پولهای دولتی که به احزاب داده میشود ضابطهمند باشد.

وی بااشاره به اینکه در غرب نیز احزاب غربی شکل گرفته است، ادامه داد: در احزاب غربی ارزشهای الهی نیست و دین از سیاست جداست و برای آنها ارزشهای ملی مهم است.

نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه علاوه بر ملیت عضو جامعه جهانی بودن نیز مهم است، افزود: حزب موتلفه اسلامی بر مبنای ارزشهای اسلامی شکل گرفته و برای گسترش ارزشهای الهی تلاش میکند.

وی به ترکیب سنی حزب موتلفه اشاره کرد و بیان داشت: حزب موتلفه با نیروهای جوان شکل گرفته و هم اکنون نیز بر توانمندی نسل جوان معتقد است و۶۰ درصد اعضای این حزب زیر ۴۵ سال سن دارند.

وی با اشاره به اینکه امروز انقلاب اسلامی ایران به برکت وجود ولایت فقیه از جایگاهی ویژه در سطح جهان برخوردار است، افزود: ایران امروز موفقیتهای زیادی کسب کرده و توانسته با فرستادن موجود زنده به فضا و موفقیتهای هستهای از جایگاه خاصی برخوردار بوده و آمریکا توان مقابله با ایران را ندارد.

بادامچیان عنوان کرد: امروز کشور نیازمند به یک حزب قوی است که کشور به سمت تشکیل یک حزب قوی در حال حرکت است به شرط آنکه مردم نیز عاقلانه برخوردکنند.

وی افزود: حزب موتلفه اسلامی میتواند با سابقهای که در انقلاب دارد این حزب قوی باشد چراکه نه تاکنون مشکل پولی و اعتباری داشته و نه دچار انحراف سیاسی شده است.

بادامچیان همچنین به مذاکرات ایران و آمریکا اشاره کرد و یاداور شد: امروز آمریکا و اروپا نیازمند مذاکره با ایران است و ایران نشان داده در طول ۳۰ سال انقلاب توانسته بدون حمایت خارجیها به انرژی هستهای دست پیدا کند.

وی در ادامه در پاسخ به سئوالی مبنی بر فتنه گران و هدف از اینکه عسکر اولادی خواست که اینها بخشیده شوند که حزب موتلفه قبول نکرد، گفت: فتنه گران با دور شدن از ولایت و رهبری به سمت آمریکا و استکبار پیش رفتند و بسیار اشتباه کردند و این فتنه برای کشور سنگین تمام شد و کشور دچار زیان شد.

این فعال سیاسی افزود: مرحوم عسکراولادی یک سال پیش در جمع اعضای حزب موتلفه اسلامی خود را آفتاب لب بام خواند و بیان کرد که یک حق شرعی برگردن من است و یک صحبت و پیامی دارم و آن اینکه آقایان موسوی و کروبی سران فتنه نیستند و گول خورده و بازی خورده و پاهای فتنه هستند، سران فتنه آمریکا و اسرائیل هستند و این کشورها این افراد را گول زدند. اینها میتوانند از رهبری و ولایت و مردم عذرخواهی کنند و به موضوع پایان داده شود و اگر حزب هم قبول ندارد من ۶ ماه مرخصی میگیرم بروم و حزب هم بگوید این راقبول ندارد.

وی تصریح کرد: مرحوم عسکر اولادی از آنها خواست که از رهبری عذرخواهی کنند و اینها را ببخشند اما آنها از رهبری و مردم عذرخواهی نکردند.

بادامچیان با بیان اینکه افرادی که به اینها رای داده بودند در ۹ دی از اینها برائت جستند ودر حماسه ۹دی شرکت کردند و فتنه را محکوم کردند، بیان داشت: مردم در همه جا پشتیبان نظام هستند و پشتیبان شخص و گروه خاص نیستند و این انقلاب و نظام مردم صاحب آن هستند و خواص نمیتوانند آن را مصادره کنند.

https://shoma-weekly.ir/xeRxTE