سیاسی

قاتلان سعودی صلاحیت مدیریت مناسک حج را ندارند/ دفاع مقدس پایان نیافته، مرزهای آن تغییر کرده است

حوادث تأسف بار حج امسال زنگ خطری برای مسلمانان است. جریانی که در عراق، سوریه، یمن، لبنان و بحرین صدها هزار نفر از مردم مسلمان و بی گناه را آواره کوه و بیابان دریا کرده است. شهرهای آنها را ویران کرده و هزاران نفر را قتل عام کرده است، صلاحیت مدیریت مراسم الهی حج را ندارد.
دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی با بی سابقه توصیف کردن کشتار حجاج بیتالله الحرام گفت: «باید یک گروه حقیقتیاب متشکل از نخبگان جهان اسلام پرده از توطئه کشتار حجاج بیتالله الحرام بردارد».

به گزارش روابط عمومی حزب مؤتلفه اسلامی، محمد نبی حبیبی با اشاره به اینکه حوادث امسال مکه یک حادثه صرف نیست، بلکه حکایت از یک توطئه علیه مناسک و مراسم حج ابراهیمی دارد؛ افزود: آل سعود صلاحیت مدیریت مراسم بینالمللی حج را ندارد. سازمان کنفرانس اسلامی با هیئتی از علمای بزرگ کشورهایی که بیشترین تعداد حاجی را در مراسم حج دارند باید تشکیل شود و مدیریت برگزاری مراسم حج در تمامی ابعاد به عهده این هیئت گذاشته شود.

واگذاری کار به کار نابلدان

وی در پایان نشست دبیران حزب مؤتلفه اسلامی تصریح کرد: حوادث تأسف بار حج امسال زنگ خطری برای مسلمانان است. جریانی که در عراق، سوریه، یمن، لبنان و بحرین صدها هزار نفر از مردم مسلمان و بی گناه را آواره کوه و بیابان دریا کرده است. شهرهای آنها را ویران کرده و هزاران نفر را قتل عام کرده است، صلاحیت مدیریت مراسم الهی حج را ندارد. وی گفت: گفته میشود مأموران امنیتی که همه ساله نظم و انضباط مراسم را به عهده داشتهاند آل سعود آنها را برای کشتار مسلمانان به عراق، سوریه، لبنان و بحرین و یمن فرستاده و امنیت مراسم حج را به جمعی ناکارآمد و کارنابلد سپرده است.

برگزاری بیمشکل مراسم مشابه

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی ابراز داشت: در خوشبینانهترین داوری میشود گفت بی کفایتی و بی عرضگی محصول این قتل عام فجیع بوده است. اما ما معتقدیم گروه حقیقت یاب اگر تشکیل شود پرده از روی یک توطئه و جنایت علیه حیثیت مسلمانان جهان برخواهد داشت.

حبیبی گفت: به طور میانگین هر هفته 2 میلیون نفر به مشهدالرضا به زیارت میروند، ایام عید 7 میلیون نفر در مراسم عید نوروز به زیارت حضرت ثامنالحجج میروند. هر سال بیش از 20 میلیون نفر در راهپیمایی اربعین شرکت میکنند و سپس به زیارت امام حسین(ع) میروند در تمامی این مراسم که تعداد شرکت کننده اصلا قابل مقایسه با تعداد حجاج نیست خون ازدماغ کسی نمیآید چطور میشود مأمورین امنیتی عربستان نمیتوانند از عهده مدیریت کمتر از 2 میلیون زائر حاجی بیتاللهالحرام برآیند.

خونریزی شرمآور آلسعود

وی انفجار یک مسجد در پایتخت یمن در روز عید قربان را شرمآور توصیف کرد و افزود: در روز عید قربان، مزدوران آل سعود یک مسجد را در صنعا منفجر میکنند و ده ها نفر را به خاک و خون میکشند. در ماه حرام حتی روز عید قربان هواپیماهای سعودی یمن را شخم میزنند و شرم نمیکنند. زنان، کودکان و پیران و مردان بی گناه و مسلمان را به خاک و خون میکشند لذا ما معتقدیم از این قوم خونخوار هر چه تصور شود، سر میزند.

نشان بیثباتی آل سعود

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: حوادثی که در دنیای اسلام و به ویژه در مراسم حج امسال اتفاق افتاد، نشان از یک بهم ریختگی و بیثباتی در حکومت آل سعود دارد.

حبیبی با اظهار تاسف از مصیبتی که خانوادههای جان باختگان حادثه مکه به آن دچار شدند، افزود: ما برای شهدای مکه علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل از خداوند متعال خواستاریم و این فاجعه مؤلمه را به پیشگاه حضرت ولی عصر و رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنهای تسلیت عرض میکنیم.

تغییر مرز دفاع مقدس

وی به پیروزیهای رزمندگان اسلام به ویژه سالگرد پیروزی شکست حصر آبادان را یادآوری کرده و تصریح کرد: رزمندگان پیروز اسلام با دست خالی در برابر صدام که از سوی دهها کشور جهان حمایت میشد ایستادند و دشمن را به عقب راندند. امروز نیز در خط مقدم مبارزه با رژیم صهیونیستی سوریه، عراق و غزه مورد هجوم ده ها کشور به علاوه تکفیری های جلاد هستند. دفاع مقدس پایان نیافته است فقط مرزهای آن تغییر کرده است ما هیچ وقت نباید تردید در تداوم راه رزمندگان اسلام و قرآن بکنیم و لحظهای دستمان از روی ماشه آمادگی برداشته نشود.

جنگ نرم اقتصادی و فرهنگی

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به جنگ اقتصادی غرب علیه ملت ایران یادآور شد: ما اکنون در درون جنگ نرم غرب علیه ایران قرار داریم این جنگ ابعاد مختلفی دارد. بخشی از آن تهاجم فرهنگی است. بخشی دیگری از آن تهاجم اقتصادی است. دشمن قیمت نفت را به یک سوم کاهش داده است. علیرغم توافق هستهای وزارت نفت نتوانسته است تحریم نفت را بشکند و ظرفیت فروش و صدور نفت را به میزان قبل از تحریم برساند.

حبیبی خاطر نشان کرد: مصداق واقعی حضور در دفاع مقدس حضور در جنگ اقتصادی با غرب است. این جنگ تنها از طریق اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی امکانپذیر است. اقتصاد مقاومتی متضمن استقلال اقتصادی کشور و پایداری در برابر تهاجم اقتصادی و حتی فرهنگی دشمن است.

خطر تداوم رکود

وی وضعیت بورس را وخیم توصیف کرد و گفت: اگر دولت به فکر درمان وضعیت بورس نباشد سرمایههای ملی به بخش غیرشفاف اقتصاد کشور میرود و آثار زیانبار آن خود را در تداوم «رکود» نشان میدهد.

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به سخنان وزیر اقتصاد که رکود در نیمه دوم سال 94 ادامه خواهد یافت، اظهار داشت: رئیس جمهور بارها گفته است از رکود خارج شدیم اما علائم اقتصادی و اظهارات مقامات اقتصادی نشان میدهد این خروج صورت نگرفته است. در صورت تداوم رکود دستاورد دولت در زمینه مهار تورم هم به مخاطره میافتد. تیم اقتصادی دولت باید فکری به حال رونق تولید و خروج از رکود بکند.

افق تیره تعهدات آمریکا

حبیبی تحولات منطقه به ویژه اوضاع سوریه را مهم دانست و افزود: راه حل سوریه همانطور که ایران میگفت در حمایت و تقویت بشار اسد نهفته است.

وی در پاسخ به سوالی در مورد اجرای برجام گفت: آمریکایی ها تکلیف خود را در مورد برجام مشخص کردند. فعلا آنچه مربوط به ایران است. ایران به تعهدات خود عمل کرده و میکند؛ اما درباره آنچه مربوط به آمریکاییهاست، هیچ افق روشنی برای اجرای تعهدات آنها دیده نمیشود.

اجرای برجام قبل از تصویب!

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی بازدید کارشناسان آژانس از پارچین را فراتر از برجام و فراتر از پروتکل الحاقی دانست و تصریح کرد: دولت باید به افکار عمومی پاسخ دهد در حالی که سرنوشت برجام در نهادهای مسئول و مربوط - که باید آن را تصویب کنند- هنوز مشخص نیست، چرا گامهای جدی در اجرای برجام برمیدارد.

حبیبی خاطرنشان کرد: بازدید از مراکز نظامی جزء خطوط قرمز ما بود. مسئولان وزارت خارجه در این مورد باید به افکار عمومی پاسخ دهند.


https://shoma-weekly.ir/bI6jc0