سیاسی

فعالیت احزاب نقش مردم را در مجلس تقویت می کند

احزاب می‌توانند برنامه‌هایی را که از طریق فراکسیون‌ها در مجلس ارائه می‌دهند و همچنین از طریق ارتباطاتشان با بدنه اجتماعی متکی به نیروی بالقوه جامعه کنند تا مردم دیدگاه‌ها، برنامه‌ها و نقطه نظرات تخصصی‌شان را به دست نمایندگانشان برسانند
محمدعلی امانی، قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در خصوص نقش احزاب در تقویت مجلس شورای اسلامی به خبرنگار ما گفت: نگاه حزب مؤتلفه اسلامی به مجلس این است که مجلس شورای اسلامی عصاره ملت است و تقویت اتصال مجلس به بدنه اجتماعی کشور و ارتباط این دو از طریق فراکسیونهای داخل مجلس میسر است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: احزاب فعال در کشور برنامه دارند و دیدگاهها و برنامههایشان را در کمیسیونهای تخصصی به نقد و بررسی میگذارند. این برنامهها در طول چند سال با چکشکاری و پیگیری اعضای کمیسیونها و نظرات کارشناسان و متخصصان تکامل مییابند.

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: نمایندگانی که از طرف حزب معرفی شدهاند و مردم به آنها رأی دادهاند باید طوری عمل کنند که پاسخگوی جامعه باشند. عملکرد خوب این نمایندگان میتواند برای حزب آنها سرمایه باشد. لذا کلیه افعال و کردار نمایندگان مجلس زیر ذرهبین ملت عزیز ما قرار دارد.

وی بیان کرد: احزاب میتوانند برنامههایی را که از طریق فراکسیونها در مجلس ارائه میدهند و همچنین از طریق ارتباطاتشان با بدنه اجتماعی متکی به نیروی بالقوه جامعه کنند تا مردم دیدگاهها، برنامهها و نقطه نظرات تخصصیشان را به دست نمایندگانشان برسانند. نمایندگان هم در کمیسیونهای مجلس اینها را مطرح کنند تا با بحث و بررسی در کمیسیونها خروجی این کمیسیونها برنامههایی قوی، منسجم و همه جانبه باشند.

امانی در ادامه افزود: چنین مجلسی میتواند برای حل همه معضلات و مشکلات کشور در کمیسیونهایش برنامههای قوی و منسجمی ارائه دهد. وقتی این برنامهها از کمیسیونها به صحن علنی مجلس ارائه میشوند نهایتاً منجر به مصوبات و قوانینی میشوند که راهگشای مشکلات کشور هستند..

وی در پایان گفت: با این اوصاف احزاب میتوانند نقش بالقوهای را در خدمت به مردم و برقراری ارتباط بین مردم و نمایندگان مجلس ایفا کنند. با ایفای این نقش ،نمایندگان مجلس میتوانند قوی و چابک در همه عرصههای تصمیمگیری در مجلس با پشتوانه کار حزبی حضور داشته باشند و انجام وظیفه کنند.

https://shoma-weekly.ir/Bt2ity