سیاسی

فصل الخطاب ندانستن شورای نگهبان خلاف قانون اساسی است

محمد مهدی اسلامی گفت: انتظار از کسانی که وارد چرخه انتخابات می شوند، پایبندی به اجزای آن است. نمی شود کسی انتخابات را به رسمیت بشناسد اما قانون انتخابات را نپذیرد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به سخنان رییس ستاد انتخابات حلقه انحرافی که مدعی شده اند شورای نگهبان فصل الخطاب نیست و خواستار دخالت رهبری شده اند، یادآور شد: ماده 9 از اصل 110 قانون اساسی از شوراى نگهبان خواسته است دارا بودن شرایط مصرح در اصل 115 را اعلام نماید و طبق قانون اساسی نظر اعلام شده از سوی شورای نگهبان فصل الخطاب است.
وی به دیگر نامزدهای رد صلاحیت شده نیز توصیه کرد: مسیر عدالت و پیشرفت از پایبندی به قانون می گذرد، اگر نقد و انتقادی هم هست باید در چارچوب قانون و با رعایت مصالح ملی مطرح شود و به شیوه ای نباشد که خوراک تبلیغاتی رسانه های بیگانه را فراهم کند.
مدیر موسسه مطبوعاتی شما افزود: فتنه 88 از عدم تمکین به قانون آغاز شد، همه جریانات سیاسی باید در یک تقوای جمعی قانون مداری همفکران خویش را سوزنبانی کنند، خاصه آنها که با شعار اجرای قانون اساسی پای به عرصه رقابت گذاشته اند.
وی افزود: حتی اگر کسی فهم متفاوتی از قانون دارد، تحمل قرائت مجری قانونی بهتر از این است ‌که بى‌قانونى کند. حوادث 88 و پس از آن نشان داد هزینه اخلال در آسایش و آرامش کشور بسیار بیشتر از تحمل سلیقه مخالف است.
اسلامی حکم حکومتی از سوی رهبری را امری برای خروج از بن بستهای قانونی برشمرد و با یادآوری اصرار رهبر انقلاب بر عمل بر قانون، خاطر نشان کرد: امام خامنه ای در سال 88 هم فرمودند بنده زیر بار بدعتهاى غیرقانونى نخواهم رفت. به طریق اولی در این دوره نیز نظام بدعتهاى غیرقانونى را نخواهد پذیرفت.
اسلامی با تقدیر از عملکرد شورای نگهبان و با بیان اینکه مسیر برای خدمت احراز  صلاحیت نشده ها در دیگر سنگرها باز است، افزود: این بدان معنا است که کسانی که در این مرحله رد می شوند، از سوی شورای نگهبان صفات مذکور برایشان احراز نشده است و به معنای عدم صلاحیت آنها در سایر سمتها نیست.

https://shoma-weekly.ir/S1DGL9